Hur elak kan man vara?

Sv: Hur elak kan man vara?

Jag såg det på nyheterna förut:(:(
Och det där ska inte förbjudas förrän 2010:eek: Vad tänker idioterna med?

Jag tycker det är hemskt. Liksom, hållå? Vi lever faktiskt på 2000 talet, det är dags att öppna ögonen.

Såg det med fast jag var tvungen att byta kanal när dom började skrika :crazy:

:O Finns liksom inga ord..

Håller också med dig, känns som att mycket djurplågeri har uppkommit på senaste tid "/

M-oaa

Det tar tid att få lagar att fungera med övriga lagar och förordningar.
Det tar lixom inte en vecka att ändra på något, det är femtioelva saker som ska kollas upp.

Och ja, det är hemskt.
Och såklart missar jag kalla fakta.
bajs.

Det är helt sjukt. Det som gör saken ännu värre är att de har avlat fram en spec ras som har extra många, och djupa, hudveck vilket ger mer päls per får. MEN om de inte utsätts för "mulesing" så får de skavsår (inte små sådana,plus att parasiterna som nämns i artikeln, "gräver" ned sig i såren..) mellan vecken, vilket leder till att de lider av det istället.

www.savethesheep.com
Finns ytterligare en sjuk film på första sidan. Jag klarar inte av att se det..

Det är så otroligt onödigt. Visst, det är en del av fåren. Men smärtan djuren har efter? Ne, ska bojkotta all material i ull och hoppas att Ni följer efter.

menar det!
H E L T J Ä V L A S J U K T !

Jag blir så j*vla förbannad att jag inte ens vet vad jag ska säga!
Dom människorna skulle jag bra gärna vilja flå! FY!

*knapplån* Jag håller med om att detta är grymt djurplågeri men tänk på att vi i Sverige kastrerar smågrisar utan bedövning vilket säkert också är väldigt smärtsamt och snälla kom inte med komentarer som att grisarna skriker för att dom hålls fast eller att dom är för små för att känna smärta för det köper jag inte, folk som resonerar så har dom frågat en gris hur det känns??? Fråga en man ni känner hur han ser på saken att få sina kulor avskurna utan bedövning jag lovar att han kniper ihop benen!

Håller med Capricornia: HELT JÄVLA SJUKT!

Hur fan är folk funtade?! Det är fan tragiskt att såna människor ens existerar!! Jävla idioter! Blir så jävla arg att jag inte vet vad jag fan ska göra!!!!!!! Hur fan kan de leva med sig själva efter något sånt där?!
Klippet från youtube de visade var för fan droppen! Fåret lät ju inte ens som ett får när den skrek, så jävla ont gjorde det på den! Och tänk alla jävla flugor som kan ha det gott där bak på fåret efteråt, med att lägga ägg och surra runt! Fy faaan! Det här måste stoppas INNAN 2010!!!!

*Ursäkta missbruket av "fan" m.m...*

Satt å grät när jag såg detta på nyheterna igår...
Så jävla elakt, åsså kommer dom där australiensarna å sägar ATT DOM KAN SLUTA 2010, de e ju fan två år dit!
Två år av lidande för små lamm:cry:...

det är sjukt, och det finns värre saker.
kolla här; http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_med
jag VARNAR känsliga tittare, det här är utan tvekan det värsta jag sett i hela mitt liv!
sjuka jävla människor. dom förtjänar att någon gör samma sak med dom!

Det stod ju på sidan att man kan hjälpa genom att visa denna film åt så många som möjligt! Men ja vill bara flå de där JÄÄÄVLARNA!!! :mad::mad: Dom ska dö!!! DÖ!! :mad::mad: Stackars djur! :cry::cry:

Fy vad hemskt!
Hur kan man göra något sånt.:eek:
Stackars djur!
Vissa människor har problem!

*knapplån* Jag håller med om att detta är grymt djurplågeri men tänk på att vi i Sverige kastrerar smågrisar utan bedövning vilket säkert också är väldigt smärtsamt och snälla kom inte med komentarer som att grisarna skriker för att dom hålls fast eller att dom är för små för att känna smärta för det köper jag inte, folk som resonerar så har dom frågat en gris hur det känns??? Fråga en man ni känner hur han ser på saken att få sina kulor avskurna utan bedövning jag lovar att han kniper ihop benen!

Du har aldrig kastrerat smågrisar själv vad? Eller sett när en riktigt duktig person gör det?

Om den som kastrerar verkligen kan det och har ordentligt skarp skalpell/rakblad och den som håller håller rätt. ( Alternativt att man har en kastroställning), så är det inte ens säkert att griskultingen ens säger ett ljud under själva kastreringen.. den skriker när man fångar den för att den blir rädd..och sedan när man efter kastreringen bär den tillbaka.

Man skär liksom inte igenom en massa kött. Testiklarna ligger under ett tunnt hudveck man skär upp huden med ett snitt och testikeln mer eller mindre faller ut av sig själv eller med ett snabbt fingergrepp tar man ut den, testikeln hänger liksom i ett tunnt "snöre" som man antingen skär av med skalpellen eller kniper av med en tång.

Och det går blixtsnabbt!

Vad som blir "sårmässigt" efteråt är ett hudsnitt på kanske 2-3 cm per testikel samt att sädesledaren är avskuren.

Jämför hur pass mycket det känns när man skär sig i fingret med en riktigt vass kniv. Själva snittet kännns oftast inte. Och då är fingertopparna bland de känsligaste huddelarna på en människa.

Det är också väldigt sällan kultingen ens blir svullen efter kastreringen.

Däremot har jag sett både en och två grisar som kastrerats av veterinär pga av att de varit pungbråcksgrisar som både bedövats och sytts som blivit rejält svullna och ömma efteråt. ( Pga av att detta är ett större ingrepp).

/KT

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 898
Senast: aiquen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama