Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du Aldrig fatta dig kort .
Härskarteknik.
Ska vi bara lägga ner eliten tills det kommer någon som rider så som du tycker är bäst?
Blir nog jättebra till slut nu när han fått rätt hjälp, här i sista starten i Aachen
Bilden som du lagt in visar gångarten 'amble' som aldrig varit aktuell i TR. Den har därför knappast något i den här tråden att göra.Det finns redan enligt Brille. Den eminenta Dr Deb
Bilden som du lagt in visar gångarten 'amble' som aldrig varit aktuell i TR. Den har därför knappast något i den här tråden att göra.
Bilden finns i en intressant artikel som handlar om samling som jag länkade till i tråden "Kontakten ...". Jag har inte diskuterat författarens kvaliteter som ryttare.
Lägg upp länk till inlägget då.Och? Det visas mkt i dessa trådarna som aldrig varit aktuellt i TR så varför inte detta.. och jo det har du visst, men jag förstår att du inte vill erkänna det nu.
Lägg upp länk till inlägget då.
Dom är inte alls borttagna, leta på du....om du kommer med såna anklagelser då får du allt lov att visa att du inte bara spelar allan.De där trådarna är borttagna för längesedan, som tur är minns ju fler vad du sa och tyckte. Nu vill du bara bortförklara, förståeligt nog.
nnnn
Dom är inte alls borttagna, leta på du....om du kommer med såna anklagelser då får du allt lov att visa att du inte bara spelar allan.
Här finns en ledtråd...
http://www.bukefalos.com/search/1177114/?q="kontakt med hästens mun" vs långa tyglar&o=date&c[title_only]=1
Ska du ljuga utan att det blir upptäckt behöver du vara tillräckligt smart för att göra det när det inte går att kontrollera. Du påstår felaktigt dels att jag uttalat mig om hur Dr Deb rider, dels påstår du att trådarna är borttagna.De där trådarna är borttagna för längesedan, som tur är minns ju fler vad du sa och tyckte. Nu vill du bara bortförklara, förståeligt nog.
Ska du ljuga utan att det blir upptäckt behöver du vara tillräckligt smart för att göra det när det inte går att kontrollera. Du påstår felaktigt dels att jag uttalat mig om hur Dr Deb rider, dels påstår du att trådarna är borttagna.
Jag tror inte för en minut att du är intresserad av vad jag egentligen skrev. Här är länken till det första inlägget där jag hänvisar till en artikel av Dr Deb
"Kontakt med hästens mun" vs långa tyglar, del 2
Nacken högst är inget självändamål. Jag tror att Utophia hade klarat piruetterna bättre/lättare om nacken varit högst/inte varit bakom lod.Här är Hester själv på Utophia, ett ekipage som jag tycker mycket om. Men inte ens han klarar av att rida med nacken högst
Nicole Uphoff från VM 90
Här är nacken ändå högst men han rör sig ju inte hälften så mycket som hästarna idag vilket jag hävdar är ett av problemen. Nicole var väl här 23 år och Rembrandt 13
Balagur var ju förut en sån som alla som hånade tävlingsdressyr tyckte var sååååå fantastisk.....
I beg to differ. Piaff kommer 2:10
Hur jag än letar så hittar jag ingen som rider med nacken högst om man inte går tillbaks till Klimke, Uphoff och de andra gamla godingarna så det får mig att tro att antingen är alla svinkassa eller så är det så att det är så svårt att rida med nacken högt på dagens hästar att ingen riktigt klarar av det. Inte ens Kyra hade nacken högst på Matador.
Du ljuger om att jag överhuvud taget kommenterat Dr Deb eller hennes ridning.Jag är jätteglad för att jag ljuger om att du gillar Dr deb. För du ser du ju nu hur kasst hon rider
Du ljuger om att jag överhuvud taget kommenterat Dr Deb eller hennes ridning.
Nacken högst är inget självändamål. Jag tror att Utophia hade klarat piruetterna bättre/lättare om nacken varit högst/inte varit bakom lod.
Rembrandts piaff var alldeles för tam. Behöver visa mer lyft i frambenen.
En stor skillnad mellan dagens ekipage och gårdagens är (tycker jag) att ekipagen förr visade större skillnad mellan passage och trav.
Då hästen har 2-3 halskotan högst har den oftast nosen bakom lod. Kan det vara så att tygelfattningen (där stång- och bridongtyglarna ligger så nära varandra i handen) gör det lätt för ryttaren att använda stången för mycket/omedvetet. Vilket i sin tur gör att hästen drar in nosen. Med en annan fattning, den franska där tyglarna är ordentligt separerade, har ryttaren lättare att undvika att ge signalen för minskad ganashvinkel när den inte ska ges.