Alla som har häst har väll mer eller mindre pressat schema för att hinna allt som ska hinnas med efter jobbet.
Hur ser dina dagar ut? Hinner du med det du ska utan att stressa upp dig? Vore intressant att se hur era dagar ser ut, kanske man kan få lite tips på hur man får tiden att räcka eller trösta sig med att man inte är ensam i alla fall
Så här ser min tid ut.
6,00-7,00 går upp åker till jobbet (ger katter och fåglar mat)
7,00-17,00 jobbar och åker hem
17-18 lagar mat och försöker äta innan 18. (ofta trött och stressad )
18-19 byter om och ger övriga djur på gården mat och vatten (en annan kan ju inte nöja sig med endast en häst. )
19-20 stallet, mockar, fodrar, borstar (här är min viloplats )
Om jag ska ut med hästen så försöker jag komma iväg lite tidigare hemifrån och är då kvar i stallet till ca 21,00
21-22 duschar, tittar fem minuter på TV och i säng. (försöker komma i säng före 22 i alla fall )
22-6,00 sover
Nå, hur ser er dag ut?
Hur ser dina dagar ut? Hinner du med det du ska utan att stressa upp dig? Vore intressant att se hur era dagar ser ut, kanske man kan få lite tips på hur man får tiden att räcka eller trösta sig med att man inte är ensam i alla fall
Så här ser min tid ut.
6,00-7,00 går upp åker till jobbet (ger katter och fåglar mat)
7,00-17,00 jobbar och åker hem
17-18 lagar mat och försöker äta innan 18. (ofta trött och stressad )
18-19 byter om och ger övriga djur på gården mat och vatten (en annan kan ju inte nöja sig med endast en häst. )
19-20 stallet, mockar, fodrar, borstar (här är min viloplats )
Om jag ska ut med hästen så försöker jag komma iväg lite tidigare hemifrån och är då kvar i stallet till ca 21,00
21-22 duschar, tittar fem minuter på TV och i säng. (försöker komma i säng före 22 i alla fall )
22-6,00 sover
Nå, hur ser er dag ut?