Hur bygger man överlinje?

TheHunted

Trådstartare
som ovan, hur är bästa sättet att bygga överlinja på en häst? kollade på lite exterliör bilder på min häst och såg att hon inte riktigt har fått tillbaka sin överlinje, hur är bästa sättet att bygga upp den?
Tacksam!

//TheHunted1

Sv: Hur bygger man överlinje?

ta mkt tränar hjälp att jobba hästen i en rund och lågform(inte rollkur)för att få den att jobba ärligt med rygg och bakben.

typ som min avator, men kanske lite, lite lägre.....

Sv: Hur bygger man överlinje?

Först och främst gäller det ju att se till så att sadeln ligger rätt och möjliggör för hästen att arbeta rätt (och därigenom få en musjklad överlinje). Och för det andra så gäller det att hästen har en rätt avpassad foderstat så att den får i sig allt den behöver. Och för det tredje så är det väl anpassad och varierad träning.

Kort och gott ett för hästen välmående liv. :D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 185
Senast: MML
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
553
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama