Hur bygga upp muskler runt bakknä?

Sv: Hur bygga upp muskler runt bakknä?

Jag behöver också tips om hur man bygger upp bakknän skonsamt! Är det ingen klok människa som kan tipsa:idea:

Klättra, gå i backar, ridning i ojämn terräng( skog) ,man kan även rida i sand
Långa skritturer

Skritta på i en fräsch skritt på kuperade stigar.

Hej!

När min tjej hade knäledinflammation i båda bak fick jag order om att absolut inte klättra, för det slet för mycket på knäna.. Så lagom skulle jag tro är bäst, annars har jag inte direkt några tips..tyvärr

/ Lavinia

jag skulle inte rekomendera klättring. och särsklit inte i annan gångart än skritt.
trav i backar sliter mkt på bakknän.

men om det inte är något fel på lederna och du bara vill öka upp musklerna så är mitt tips att rida i en hästen i en god form. och att rida varjerat.
varjera:
form
tempo
underlag
dressyr och gymnastik hoppa

Det absolut skonsamaste, bästa, och det svåraste att anordna, är simning. Men det är otroligt bra för knän som behöver byggas upp. Finns på vissa konvalecenscenter, men det är ju långt ifrån alltid som man har möjlighet att skicka hästen till ett sådant.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 482
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Bison
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka