hur bra är pessoa -sadlarna?

A

anna210

Vill veta bra och dåligt om pessoa - sadlarna...:bow: Jag tänker mest på hur de är i kvaliteten, tex stoppning och bom.
Har en pessoa Amo hemma på prov.

Sv: hur bra är pessoa -sadlarna?

Vill veta bra och dåligt om pessoa - sadlarna...:bow: Jag tänker mest på hur de är i kvaliteten, tex stoppning och bom.
Har en pessoa Amo hemma på prov.

Jag har haft två som var väldigt bra, jag har inget negativt att säga alls. Det finns de som har skräckexempel här på buke som berättar om det hela tiden, men jag har alltså varit nöjd.

Har en urgammal som fungerat i jag vet inte hur många år och som används än flera gggr i veckan (inte av mej dock pga passar ej hästen)

Sen en nyare (2003) som jag ska sälja eftersom den inte passar, men den är underbart skön den också och man sitter väldigt bra i den. Jag gillar verkligen de sadlarna enda nackdelen är att de inte kan ändras i bommen.

De har permanentstoppning i de nyare, så de ska inte stoppas om.

jahapp! :banana: Inte många svar här...

Det blev iallafall en pessoa amo - jag tycker den verkar bra.

Jag har en ny Pessoa Ap Don Neco som jag är överförtjust i. Tyvärr har jag ju inte fått så mycket prov på bom och stoppning, eftersom den är ny.

Men jag gillar den starkt i vilket fall som helst. :bow: Har enbart fått positiv feedback från olika sadelmakare.

Har ridit i den gamla modellen av Pessoa som jag gillade skarp, kom väldigt nära hästen och sadeln var liten och lätt. De nya sadlarna passar mig inte alls i smaken, känns mycket plastiga i lädret och jag upplever att man kommer längre från hästen.

Har en Pessoa Amo till lilla halvblodet, köpte den ny för ca 7 år sedan. Tycker den är grymt skön att rida i, den skönaste hoppsadel jag har haft iaf. Den är fortfarande i bra skick, enda negativa är att färgen har blivit lite bortnött av stiglädrena på kåpan. Har åtgärdat det med narvsvärta.
Har även en gammal N. Pessoa sadel som är i jättebra skick, något hård i sitsen nu men på undersidan helt slät och fin i stoppningen än trots dagligt användande...

Jag har den lite äldre nelson modellen och jag älskar den. Man kommer som vissa säger väldigt nära hästen och får en positiv kontakt. Har alltid gillat flatback sadlar och har endast haft denna i ett år så än så länge har jag inget dåligt att säga om stoppningen och bommen :)

försökte hitta modellen på mn gamlasadel, vet ej vad den hette, men var en äldre modell, var heeelt fantastisk! älskar den! en annan är en pessoa "paris", gillar den också. dom är sköna! (fast själv är jag prestige-nörd;)) har inte hört någon hemma som klagat på sina pessoa-sadlar, och de används ganska så flitigt! :)

Tycker personligen de har för hårda, skarpa kanter på stoppningen mot hästen.

Har då inga hårda skarpa kanter på mina, kilbossor är väl lite "kantigare" men sadlarna är mjuka på undersidan.....

Använder bara pessoa sadlar på jobber och och tycker dom funkar skit bra :)

Jag har en Pessoa Amo som jag är mer än nöjd med. Har även satt på klossar bak. Vet inte om den är omstoppningsbar faktiskt.

de är helt okej, även om jag tycker att de inte ligger "som en handske" på hästen, utan mer "på hästen" helt enkelt.

jag hade en till låns medans jag skulle köpa en egen, den var jätteskön, men den var vääldigt tung! :eek:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 041
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan! Diskuterade sadlar med en stallkamrat och hur olika personer gör med sadlar. Har ni en sadel som är utprovad till just er häst...
Svar
6
· Visningar
759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka