Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Första tävlingen som är inplanerad för mig och mitt sto är den 20/4 (träningstävling) innan det är det finslipningar på det mesta samt att vi ska på en clinic efter första tävlingen.
Första start går på Grevagården SQHA Aprill Show. Sen rullar sommaren på med SQHA Nationals, Harvest, mellan tävlingarna åker vi på Wras tävlingarna i vår närhet. Lilla fölet har nu blivit en vuxen dam på 5 år, mogen o trevlig. Kommer att tävlas av dottern i Youth klasserna. Träningen är redan i gång med privat träning o inbokade cinics.
2008 börjar med en valförtjänt vila för hästens del.
sen drar vi igång träningar igen i februari efter nån veckas mjukstart.
första tävlingen går nog av stapeln i april, men har inte planerat vilka tävligar det blir i år än, beror lite på hur det går och om det ev. kommer en unghäst med i bilden
Första hästen åker till tränare igen i februari nångång ,för att komma igång igen till första tävlingen april show.
Den andra Ev säljs som e i usa, eller inte vet inte, osäkert.
Den tredje kommer då över o åker till tränare för att komma igång här i sverige,hennes första tävling blir high chaparall om allt går bra.
Den fjärde hästen har en galla på glidsenan på ett bakknä så hon blir kvar hemma o jag försöker träna henne själv med hjälp av lite clinics här o var. (Ingen proffs träning ifall hon inte håller .)Ska ställa upp i lite lokala wras tävlingar.Så vi kör på som vanligt tills hon börjar visa tecken på att ha ont eller dyl..
Så nu e d planering av resan för hästarna som ska över hit först.
Annars lullar vi bara omkring ännu här i djupsnön,våren just nu en bit bort.
Året börjar/började med fortsatt igångsättning. Första tävlingen blir 27/4 om inget annat dyker upp innan.
Har förhoppningsvis hunnit träna en eller två gånger innan för tränare.
Året kommer fortsätta med "sätta igång" tävlingar (ny häst och nyomskolas)
Jag får hem min häst nu i januari (efter att hon vart utlånad på foder sen september 2007)
Hon har mest vilat från september.
Så, jag ska jobba med att bygga upp kondtition, muskler, smidighet mm mest. Ska även träna för tränare på mer specifika saker.
Jag ska försöka att komma iväg på de flesta tävlingarna, mest för tränings och skojs skull. Sen satsar jag på större tävlingar 2009.
Året börjar med en massa träningar! Sedan kör vi en mjukstart på tävlandet med en träningstävling där jag hade tänkt göra våran debut på stångbett...
sedan blir det varvat om vart annat med träningar och tävlingar, allt från C-tävlingar hemma, starta minst en B-tävling och avsluta med september rundown som jag verkligen hoppas jag kan komma ner på!
jag rider på å tränar som vanligt, mina hästar får bara vila när jag är skadad eller bortrest. på vintern tränar jag så mkt det går i snö, och på sommaren är det flera timmar långa skritturer som gäller. på höst/vår när det är kletigt och regnigt så tränar jag extra mkt i ridhuset.
det blir några WRAS tävlingar, ska försöka åka på de flesta i D-C Nivå. kanske blir det någon SQHA tävling... förhoppningsvis, man ska ju sikta högt
har flera hästar som jag kan välja mellan.. alla av dem har stora nackdelar så iår blir det ett "träningsår", men såklart siktar man på förstaplatsen!
Jag har börjat bygga upp Allie igen, ute och klättrar och bygger massa muskler inför halter bl.a samt att han ska få en bättre bärighet.
Han får vila 1-2 dagar per vecka beroende på tid osv. Sen tömkör jag endel för att jobba upp ryggen.
I mars månad kommer han få åka iväg på några intensiv veckor hos en tränare inför tälvingssäsongen och drillas och trimmas in.
Sen efter april showen (Om vi nu kommer iväg på den) Så kommer han att få vila en vecka eller två.
Här har det tränats intensivt sen okt då hon blev frisk igen efter en sparkskada, hade jag börjat sätta gång träning nu så hade jag fått panik.... första tävlingen är mitten av april då jag förhoppningsvis
ska rida på stång, tränar för fullt på det.
D-tävlingar än så länge men en Apha show förra året som jag kommer att åka på i år igen eftersom den var så rolig o så hade jag ju inte så långt dit heller.
Vila gör vi som Tender när man åker bort o så blir det alltid massa uteritter som rensar hjärnan både på mig o pållen.
Året började med att sätta igång både mig och hästen eftersom jag varit gravid och inte ridit på rätt länge. Nu försöker vi hitta rätt foderstat för att bygga muskler. Blev lite för mycket av det goda och pållen blev lite för pigg. Formen börjar återkomma och nu satsar vi lite på trailträningar för att komma ut och tävla lite i det senare. Blir nog någon lokaltävling i maj.
Ska väl träna showmanship så mycket jag orkar och har lust till , kan ju inte rida min häst riktigt än.. Sen blir det väl tävling på grevagården i April. Har hört att det ev. blir en tävling i trollhättan 6:e April, är det någon som vet nåt mer om den? Jag har letat på internet, men hittar inget mer än notisen i stallmagasinet. Om den blir av, så blir det nog första tävlingen.
Kropp & Själ @Twihard , det var nån i tråden som tipsade om Pikmin bloom igår, så jag testade det. Jag råkade gå två extra promenader av bara farten...
Hundavel & Ras Jag har inte traffat nagra Portugiser i Sverige, men de jag traffat har har varit trevliga och mycket villiga att lara sig och att jobba...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.