walkaway-
Trådstartare
Hejsan! Nu på lördag så hämtar jag hem min första egna häst, ett blivande 4-årigt sto efter fyrgångshästen och NM-mästare i fyrgång, Sibelius vom Eichenhof 2. Hon är i princip helt ohanterad och något reserverad.
Detta kommer att bli den första hästen som jag själv kommer att utveckla och rida in, och då givetvis med hjälp från stallkamrater och utbildade instruktörer för islandshäst.
Jag undrar hur ni hade byggt upp arbetet med hästen?
Min plan är att hon skall komma tillrätta under några dagar innan jag börjar röra henne alltförmycket. Men sedan är planen att under en till två månader så blir det mycket markarbete, innan jag sedan grund inrider henne, och därefter fortsätter utbildningen efter vila under vintern.
Det blev ett lite snabbt inlägg, men ser fram emot att se svar!
Detta kommer att bli den första hästen som jag själv kommer att utveckla och rida in, och då givetvis med hjälp från stallkamrater och utbildade instruktörer för islandshäst.
Jag undrar hur ni hade byggt upp arbetet med hästen?
Min plan är att hon skall komma tillrätta under några dagar innan jag börjar röra henne alltförmycket. Men sedan är planen att under en till två månader så blir det mycket markarbete, innan jag sedan grund inrider henne, och därefter fortsätter utbildningen efter vila under vintern.
Det blev ett lite snabbt inlägg, men ser fram emot att se svar!