Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
man tränar dressyr hoppning och terräng
sen tar man fälttävlansmärket och sticker ut å tävlar!!!
jag började givetvis för att det är så kul att rida fälttävlan!!!
Jag började på en välutbildad hopphäst att rida debutant och lätt på och det var väl typ 12 år sedan eller något, då var det inte tal om något märke eller likande, hästen hade aldrig sett ett terränghinder men vi kom iallafall på 4 plats (låg 2:a efter dressyr och hoppning)efter lite tidsfel i terrängen. Jag fick en chock när jag såg första ryttaren i terrängen för jag tyckte det gick så jäkla fort Ialla fall var det nog det roligaste jag hade gjort (ridit banhoppning innan) och den adrenalin kicken jag fick efter terrängen var helt otrolig!!! Sedan var jag fast
Jag tränade hoppning med min B-ponny för en fälttävlansryttare. En dag fick vi hoppa terränghinder, lite senare red jag min första tävling, LC tror jag det hette på den tiden, och vann! Samma säsong red jag ponny-SM
Sedan blev det fälttävlan under ca 10 år på C- och D-ponny och på häst. Jag sålde min häst för 5 år sedan och har efter det bara tävlat hoppning och dressyr men om någon frågar kallar jag mig fortfarande fälttävlansryttare för det är ju det jag är i själ och hjärta. Varje gång jag ser ett terränghinder, eller en stock i en park :smirk:, så längtar jag efter att rida terräng. Det finns inget som är roligare!