Hur bor ni?

Vica

Trådstartare
Inspirerad av ett annat forum var jag nyfiken på hur vårt kära Buke bor. Visa era hem!

Jaha här kommer min bildbomb på vårt renoveringsprojekt! Det var 10 rum och kök när vi började, nu är det "bara" 9 rum och nästan ett kök :) Gården är på 3 ha och vi har själva byggt 3 boxar till hästarna. Här bor jag, min sambo, 6 katter (eftersom grannens katt vägrar gå hem till sig...) 3 hästar (eftersom samma grannes ena ponny vägrar gå hem..) och ett föl på väg samt en liten leonbergertant.

Trädgården, huset och lite av gästhuset med snickarverkstad på nedervåningen
IMAG1556.jpg

Sommarhagen med ladugården i bakgrunden
imag1608_186585582.jpg

Ladugården
DSC_9559-1.jpg

Gästhuset
DSC_9541-1.jpg

Sv: Hur bor ni?

Köket håller på som bäst att renoveras, imorgon kommer plattsättarna och gör färdigt.
IMAG1578.jpg

Målaren satte sista våden tapet i fredags!
imag1718_188684731.jpg

imag1719_188684456.jpg

imag1632_186585333.jpg

Badrum nedervåningen
DSC_9531.jpg

Stora entrén - nu exklusive kartonger! :goofy:
imag1520_183437956.jpg

IMAG1744.jpg

En mycket tom matsal när vi slipade om golvet. Där inne står nu alla kökskartonger som snart kan flyttas till rätt rum!
imag0464_2_137316807.jpg

Vardagsrummet som snart ska tapetseras och målas om
imag0523_140591819.jpg

Salongen som just nu används som kök/matsal (stökigt som bara den... 8-[ )
IMAG1742.jpg

Min tvättstuga i källaren är så heeeemsk till färgen så ni slipper se den. Så ni får istället se det som är husets värmekälla - vedpannan. Vi har hel källare och den rymmer två matkällare, 1 stor tvättstuga, pannrum, garage samt ett hobbyrum
imag1453_179388294.jpg

Går vi upp för trappan så har vi hallen:
imag1248_172194082.jpg

Dörren till vänster döljer vårt minsta gästrum - på bild nästan färdigt.
imag0549_142610197.jpg

Balkongen
imag0940_157767248.jpg

Till höger har vi ett allrum som vi just nu diskuterar tapeter till. Det blir nog samma som i hallen
imag1644_186764933.jpg

Rakt fram i hallen finns vårt sovrum med min älskade tapet :heart:
imag1344_176818196.jpg

imag1336_176816005.jpg

(Ursäkta bäddningen men jag fick inte störa Ers Höghet Doris i hennes skänhetssömn...)
IMAG1745.jpg

Vi har varsin garderob på vardera sida, sambons först, min sist
imag0787_151283778.jpg

imag0788_151283935.jpg

Minihallen på övervåningen:
imag1168_168442094.jpg

imag1169_168442197.jpg

Till vänster har vi ett litet mörkt badrum med marmorkakel (mäklarens bild). Vi väntar på att rörmokaren ska komma och byta underskåp och elektriker till överskåp som stod i kartonger nere i hallen.
DSC_9508-1.jpg

Dörren rakt fram finns ett litet kontor (dålig bild tyvärr)
IMAG1746.jpg

och till höger har vi ett gästrum med dubbelsäng och dagbädd. Detta var tyvärr bästa bilden på gästrummet - f ö grannens katt.. Det rummet är prio ett efter köket är klart. Golv ska bytas och väggar tapetseras.
IMAG1736.jpg

Jaaa.. Så här bor vi... Och just det ja, vi har fantastiska soluppgångar!
imag1584_184482292.jpg

Vad härligt det ser ut! Vart ligger det? Nyfiken mest för att jag också kommer från 036 från början :D

Jag flyttade däremot till 0383 :D till det här, också renoveringsobjekt.
200 kvm, byggt 1918. 2 hektar, liten lagård med lösdrift. Jag, maken, två hästar, en katt och en hund :love:
Vi har fått göra ALLT, så med facit i hand hade det varit enklare att sätta eld på eländet och bygga nytt... :D
19_8_11_1.jpg

6_5_11_3.jpg

5_2_12_3.jpg

58.jpg

En liten glimt av före och efter i köket...

Under min profil finns länken till min blogg där det finns en miljon bilder.. :angel:

Ååå din blogg har jag letat efter, massa fina idéer där ju :) Men det är ju lite fuskigt för ni har ju fint gammalt trähus juh..
Vi bor utanför Lekeryd och flyttade in i mars så vi har inte hunnit särskilt långt.

Åh vad fint :) Fast jag blir nästan AHA-upplevelse. Ställets namn börjar inte på M ? Bor ju själv 0380 området. Ska lägga upp bilder senare idag hur jag bor.

Jag bara måste fråga vad din sänggavel egentligen har varit innan det blev en fin gavel? :)

Själv bor jag i ett inte direkt jättesmickrande studentrum :p Men min kära killes hem skulle platsa här i tråden! Åtmindstone mina detaljer jag fixat är ju fritt fram att fota och visa, ska bara komma ihåg det!

Senast ändrad:

Sänggaveln ja.. Hrm.. :angel:
Det har varit en av fyra sidor i en gammal jordlåda, som man monterade ihop och la jorden i när man grävde gravar. Numera har vi modernare metoder så de där stod bara på jobbet och skräpade :D
Håller på och bygger en sängbänk/gavelbänk i samma material :)

man ska alltså gå till en kyrkogård och tigga? :p
du får gärna dela bild på bänken sen också :D många roliga ideer får man av den här tråden!

Precis :D En del använder dom dock fortfarande, så om du besöker någon landsbygdskyrkogård natten innan en begravning kanske de står där, på kyrkogården :rofl:
Helt perfekta mått och allt. Putsade bara av med sandpapper och lackade :)

Jag har lite huvudbry med bänken, men det blir nog bra tillslut :)

Vi håller också på med köksrenovering, så här ser det ut för närvarande
111212-120203%2B%252880%2529_komp.JPG

Närbild på bänkskivan (taget med blixt)
111212-120203%2B%252862%2529_komp.JPG

Annars hänvisar jag till hemsidan om man vill kolla rum för rum:)

Åh vad fint :) Fast jag blir nästan AHA-upplevelse. Ställets namn börjar inte på M ? Bor ju själv 0380 området. Ska lägga upp bilder senare idag hur jag bor.

Nä men om du menar Mårtensdrätt så är det åt det hållet, byn börjar på R :)

Nu bor jag ju bara i en lägenhet, men det kanske räknas ändå? :p

Det är en "2,5a" (2a med litet matrum) i Stockholms innerstad, bostadsrätt. Mitt vidvinkelobjektiv har gått sönder, så jag har bara mitt fasta 50 därav alla närbilder.

Sovrum
IMG_7307.jpg

IMG_7310.jpg

Vardagsrum
IMG_7303.jpg

IMG_7299.jpg

IMG_7297.jpg

IMG_7293-1.jpg

IMG_7064.jpg

Bänk på beställning! Idag kånkade jag upp eländet! :)

19_2_12_4.jpg

19_2_12_5.jpg

19_2_12_6.jpg

(Ignorera fönsterbilden, det är från bloggen.)

Den blev lite blankare än tänkt, men jag gillar den ändå :) Nu kanske överkastet slipper hamna i en hög på golvet på kvällarna :angel:

Maken verkade tycka att det var bra att han kan sitta på bänken och glo ner i byrålådorna... :rofl:

Våra hallar är förresten inte helt olika, trodde vid första snabba anblicken att det var samma tapet :)

7_8_11_12.jpg

Hallen som för övrigt ska inredas med sko- och hatthylla någon dag... Någon annan dag... :angel:
Vi har en annan ingång med, för "privat bruk", men det vore skönt att kunna ta in folk den här vägen, som är lite större. Här kommer man dessutom genom verandan, så då måste jag plocka i ordning där också. Vintertid är verandan någon slags skräpupplag, väldigt praktiskt. Man kastar ut all skit på verandan, och tar hand om det till våren... :idea:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 997
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar