Hur bli av med telefonanvändare i en VW?

Shaggy

Trådstartare
Igår hämtade jag min nya bil. Det känns som om det här nog är den bästa (dåliga) bilaffär jag gjort. Än så länge är jag riktigt nöjd men jag har ett problem.
När jag skulle koppla min telefon så insåg jag att det ligger 4-5 telefoner kopplade till bilen. Jag lyckades koppla upp min och fick då frågan om jag vill ta bort någon telefon och blev av med en så det finns 3-4 kvar. Jag har läst i instruktionerna och hittar bara hur man lägger till nya telefoner inget om att deleta gamla och i menyn hittar jag inte heller den möjligheten. Problemet är att bilen inte ens söker efter min telefon utan letar efter en annan så jag får aktivt gå in och tala om för den att "Hallå det är den här telefonen" så listan med gamla apparater är inte bara onödig den ställer till problem.
Bilen är från 2013, de kan ju gjort om menyerna några gånger sedan dess
 
Igår hämtade jag min nya bil. Det känns som om det här nog är den bästa (dåliga) bilaffär jag gjort. Än så länge är jag riktigt nöjd men jag har ett problem.
När jag skulle koppla min telefon så insåg jag att det ligger 4-5 telefoner kopplade till bilen. Jag lyckades koppla upp min och fick då frågan om jag vill ta bort någon telefon och blev av med en så det finns 3-4 kvar. Jag har läst i instruktionerna och hittar bara hur man lägger till nya telefoner inget om att deleta gamla och i menyn hittar jag inte heller den möjligheten. Problemet är att bilen inte ens söker efter min telefon utan letar efter en annan så jag får aktivt gå in och tala om för den att "Hallå det är den här telefonen" så listan med gamla apparater är inte bara onödig den ställer till problem.
Bilen är från 2013, de kan ju gjort om menyerna några gånger sedan dess
Åk in på en verkstad och fråga?

(min märkesverkstad svarar glatt på de mest udda frågor om min bil :) )
 
Är inte märkeshandlare så de är nog inte mycket bättre på det hela än jag är. Har hittat en beskrivning som eventuellt kan vara till hjälp. Får se när jag sitter i bilen. Tycker jag gjort som de beskriver att man ska börja men kan ha tryckt på fel ställe
 
Är inte märkeshandlare så de är nog inte mycket bättre på det hela än jag är. Har hittat en beskrivning som eventuellt kan vara till hjälp. Får se när jag sitter i bilen. Tycker jag gjort som de beskriver att man ska börja men kan ha tryckt på fel ställe
Finns märkesverkstad på närmare håll?

Det är ju de som är experterna.
 
Äntligen någon som svarar på frågan :).

Jag hade samma dilemma i min VW men minns inte hur jag löste det, hoppas detta funkar för ts.
Om det är en annan modell eller annorlunda problem så finns det högvis med trådar om man söker :)
 
Tack!
Trodde jag skulle få använda din film och en work around genom att ta bort min telefon och sedan lägga till den igen eftersom bilen frågade om jag ville ta bort en telefon när jag la till en. Det behövdes dock inte. Felet jag gjorde var att jag inte kopplade upp min telefon eftersom jag inte begrep att det är först då man har en aktiv telefon som man får access till alla telefoner, logiken i det?. När jag kopplade upp telefonen gick det plötsligt utmärkt att radera de överflödiga.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: sjoberga
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 555
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 259
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 322
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp