Hur bemöter ni andra?

B

Bakir

Jag tycker att det är hemskt roligt och möta andra med hundar och stannar gärna och pratar en stund, men det finns folk som liksom låtsas att de inte ser och bara går vidare medans deras hundar sliter och drar mot min hund. Det ser himla roligt ut och man kan ju inte annat än att smålé. :smirk:

Det är kul och gå där och gissa sig till hur den personen är där framme och om denna kommer hälsa eller bara gå vidare utan att hälsa.

Jag brukar alltid få frågan om min hund är en hane eller en tik och antingen så faller de dom i smaken eller så svänger de på rumpan och går utan att hälsa. Haha! :D

En del är jättetrevliga och stannar och pratar en stund och hundarna får busa och nosa på varandra. Kul! :d

Har ni varit med om något kul möte? Igår var det nämligen så att en som gick förbi mig var en sådan där fjant som inte låtsades se oss och när då hennes hund krånglade och ville fram till oss så lyckades de trassla ihop sig och hon föll omkull. Jag frågade hur det gick, men hon bara snäste på näsan och gick. Jag fick mig ett gott skratt när hon sedan haltade iväg. Haha! Knasiga människa! :D

Sv: Hur bemöter ni andra?

Jag har inget behov av att stanna och småsurra med främmande människor under mina promenader, alltså stannar jag inte :cool:

Hundarna är heller inte så intresserade av att snusa på alla hundar vi träffar, så de vare sig stretar/drar etc. för att komma sig fram till andra hundar..

Är så nyfiken och bara måste fråga :) :

FÅR MIN PITBULL HÄLSA PÅ DIN HUND? du anser ju att kamphundar borde förbjudas......

Är så nyfiken och bara måste fråga :) :

FÅR MIN PITBULL HÄLSA PÅ DIN HUND? du anser ju att kamphundar borde förbjudas......

Det är ju inte så att man bara släpper fram hundarna till varandra, utan först frågar man ju om det är okej, om de är snälla osv.

Jag vet hur min hund fungerar och de vet förhoppningsvis hur deras hundar fungerar.

Ja, jag är skeptisk till Pit Bulls! :cool:

jag hälsar inte heller på främmande människor.

jag tror nog att många människor är medvetna om att deras hundar uppför sig illa, och kanske skäms det. så att flina i ett sånt läge är bara elakt.

fast jag borde ju enligt dig,i en annan tråd, tillhöra dom som säger att han är sååååå snäälllll, skulllee aldrig göra nååååggoootttt !!

skulle dom få hälsa då? :p :p

ska sluta jobba mig, bara så roligt ;) , men seriöst så får min hund väldigt sällan hälsa på andra hundar och människor. Så jag tillhör kategorin som säger hej och går förbi.

KL!

Mina hundar får under inga omständigheter hälsa på andra hundar under promenaden. Dels för att den ena hunden är en riktig häxa, och dels för att min andra hund tror att han ska få hälsa på ALLA hundar då... :smirk:

Därimot, om någon vill stå å småsurra en stund, och jag inte har häxan med mig, så gör jag gärna det.
Jag kan tänka mig hur jag ser ut när jag möter någon med häxan, säkert skitsur. Det är bara för att jag är så koncentrerad på henne.

Jag hälsar på de jag känner.
Att stå och babbla med folk jag inte känner ser jag ingen poäng med.
Jag låter inte heller min hund hälsa på allt med fyra ben, och hon har inga problem med det.
Dessutom avskyr jag när folk släpper fram sina hundar som om det vore självklart att man ska hälsa.

Mina hundar får inte hälsa, no way! Hur skulle det se ut om jag kom med 3 stycken som drar mot allt och alla...

Däremot kan jag stanna och hälsa på folk, men då får mina hundar snällt sitta och vänta, jag hatar när hundarna ska stjäla all uppmärksamheten och bli kliade och klappade.

//E

Jag är en av de hundägare du har roligt åt. Min hund har problem med hundmöten, han stressar upp sig vilket gör att han lätt börjar streta och dra. Om jag då ägnar allt för mycket uppmärksamhet åt det mötande hundekipaget är risken rätt stor att han dessutom börjar skälla och reser ragg. Om jag däremot tittar åt ett annat håll och låtsas som det regnar brukar det gå bra. Så nästa gång du möter en hundägare som inte låtsas se dig så kan det faktiskt vara för att personen ifråga vill göra mötet mindre komplicerat.

Jag låter inte min hund (rottweiler) hälsa på främmande hundar, om inte hundägaren jag möter frågar om det är okej. Jag vill inte vara jobbig och vara den som frågar "hej, får dom hälsa?", jag vill heller inte vara tråkig och ignorera alla jag möter. Alla får klappa/leka med min hund om dom vill!!

Så länge han vill...;)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inget behov av att stanna och småsurra med främmande människor under mina promenader, alltså stannar jag inte :cool:

Hundarna är heller inte så intresserade av att snusa på alla hundar vi träffar, så de vare sig stretar/drar etc. för att komma sig fram till andra hundar..

Håller me dig.

Vore ju som alla rullstolsbundna stanna o snacka med varann eller alla med barnvagn o.s.v.

Har inget intresse av det överhuvudtaget, Jag blir bara skeptiskt till folk vad dom ska göra så många dårar det finns. En del kan få för sig o bara skicka fram sina hundar eller att dom själva ska hälsa på dom.

När jag är ute med min hund får hon endast hälsa på hundar vi redan känner. Skulle någon annan fråga skulle jag bara säga nej. Jag vill inte att hon ska hälsa på varenda hund och dessutom gillar inte jag att prata med främmande så varför skulle vi stanna då liksom. Så jag är nog en av dom som surar och går vidare med min hund som hoppar och drar mot den andra som en galning. Om någon skulle hånle mot mig för att jag inte ville låta hundarna hälsa och att min hund drar är det ju den personens bekymmer att den inte kan se längre än näsan.

Min mamma är hysterisk vid möte med andra hundar sen hennes hund blev sargad av en annan hund. Så kommer det någon med hund nu som vill hälsa skriker hon att våran hund är dö agressiv och dessutom löper hon :angel:

Jag stannar inte och pratar med människor jag inte känner, alldeles oavsett om jag har hunden med mig eller inte. Jag vill helt enkelt inte. Och eftersom jag inte har något behov av att hälsa på allt och alla, så har jag lärt min hund att inte heller göra det, så vi går båda lugnt förbi och låtsas som om det regnar....

Har ni varit med om något kul möte? Igår var det nämligen så att en som gick förbi mig var en sådan där fjant som inte låtsades se oss och när då hennes hund krånglade och ville fram till oss så lyckades de trassla ihop sig och hon föll omkull. Jag frågade hur det gick, men hon bara snäste på näsan och gick. Jag fick mig ett gott skratt när hon sedan haltade iväg. Haha! Knasiga människa! :D

Jo, det är ju jättekul med människor som inte har vett att avlägsna sig när de ser att någon annan försöker uppfostra sin uppenbarligen ganska otyglade hund. :confused:

Det är för mig obegripligt att människor envisas med att vilja att deras hundar ska hälsa på en annan hund trots att det klart och tydligt syns att man inte vill att de ska göra det.

På de två år jag bott här, har jag aldrig mött någon annan hund på promenad. Det skulle vara så oväntat att möta någon med hund, så jag är ganska säker på att vi skulle stanna och prata.

Jo, det är ju jättekul med människor som inte har vett att avlägsna sig när de ser att någon annan försöker uppfostra sin uppenbarligen ganska otyglade hund. :confused:

Det är för mig obegripligt att människor envisas med att vilja att deras hundar ska hälsa på en annan hund trots att det klart och tydligt syns att man inte vill att de ska göra det.

Jag håller med !!

Jag håller bort mina hundar från andras och då behöver inte dom "hala ut" kopplet på sin hund så den når fram iallafall.
Mina hundar SKA inte lära sig att man får hälsa på allt och alla bara för att dom är nyfikna.

finns folk som liksom låtsas att de inte ser och bara går vidare

Det där är min taktik för att få hundägare vi möter att förstå att varken jag eller min hund är intresserade utav att prata. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara knasigt eller konstigt att inte känna något behov utav att hälsa på en okänd person bara för att denne råkar vara hundägare. Då tycker jag att det är konstigare (för att inte tala om irriterande..) med människor som tar för givet att deras hund får hälsa på min.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 681
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 503
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag blev så himla ledsen på kvällspromenaden idag. Eller tja, kanske inte så mycket ledsen som besviken. Det var så förbaskat kallt ute...
2
Svar
22
· Visningar
3 087
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka