Hur bäddar man vagnen?

Haukur

Trådstartare
Konstig fråga kanske men här boas det för full och jag funderar på hur jag ska bädda vagnen. Har köpt ett fårskinn men hur använder jag det? Lägger jag fårskinnet ovanpå madrassen och sen bebisen direkt på skinnet eller ska jag ha lakan mellan fårskinnet och bebis? Behövs i så fall madrassen över huvud taget? Behöver jag någon plastad frotté i vagnen såhär års? Känns ju som att det ska ganska mycket till för att bebis ska kissa igenom både blöja och ytterkläder?

Sv: Hur bäddar man vagnen?

Fårsakinnet skall vara mot barnets kropp för att fylla sin funktion, vi har alltid haft lammfällen i vagnen ( pga att vår fårfäll är så bamsestor ). Det har fungerat kalas både under sommar och vinter. :)

Fårsakinnet skall vara mot barnets kropp för att fylla sin funktion, vi har alltid haft lammfällen i vagnen ( pga att vår fårfäll är så bamsestor ). Det har fungerat kalas både under sommar och vinter. :)

Räcker det med bara skinnet då eller ska man ha madrassen under?

Jag har fårskinnet ovanpå madrassen men under voksipåsen - som också är av ren ull :)

För oss har det fungderat fint och det enda bäbisen har haft på sej i voksipåsen i vinter är tjocka/varma strumpor, mjukisbyxor, body + tunn fleecetröja, vantar och mössa. Detta även när det var kallt ute!

/Swat

Nu är det provbäddat och det blev bra med madrassen under :D Tack för svaren!

bara en nyfiken fråga - vad är det för mening att ha fäll under en åkpåse som också är av ull? Då tas väl effekten från den undre bort?
:)

I vagnen har jag bebis direkt på lammskinnet. I sängen har jag skinnet under lakanet just för att slippa ha ull i hela ansiktet när man sover och knölar runt och kanske är lite snorig!

Skulle jag inte veta hur skinner är garvat eller om det är en klippt fäll hade jag varit extra noga med att ha nått imellan.

Liknande trådar

Småbarn Sonen blev 3 i oktober och har varit torr dagtid sedan i somras. Nu är väl nästa steg att sluta med nattblöja. Min kollega sa att man...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈