Fast nu mådde inte jag dåligt över det här i den utsträckning jag gör idag innan de började tjata om det. Det har funkat bra i många år innan jag började på den här arbetsplatsen. Jag mår sämre över det nu när jag måste tillbaka än vad jag gjorde innan pandemin när det var vardag att de satt där och hackade på mig hela tiden. Det handlar inte om mina kollegor i sig, det handlar om att jag blev hackad på av läraren som barn, som gjorde mina klasskamrater förbannade på mig för att de inte fick någon rast om jag spydde ner hela bordet för att läraren tvingade mig äta. Det tycker jag inte är speciellt konstigt att reagera på? Jag har sagt till dem flera gånger att jag äter middag hemma. Att jag alltid ätit så ”lite”, men precis lika lite som det går in för ett (fåtal) personer i den här tråden att alla är olika med olika behov, så fattar de inte det.
Jag trivs med mitt jobb för övrigt. Jag är bra på mitt jobb. Jag tycker om mina arbetsuppgifter och min chef. Jag har inte något emot mina kollegor i jobbet heller. Däremot har jag problem med att de ska lägga sig i mitt privatliv, vilket lunchen faktiskt är (icke betalad tid, inget arbetsgivaren har med att göra). Det ska väldigt mycket till för att jag ska gå ner där igen, jag har fått massor av bra och vettiga tips i tråden på hur man kan göra och hur andra gör som också ogillar att hela tiden vara social med andra. Att byta jobb eller att kollegorna bara menar väl är inte såna råd.