Hur är storleken i huvorna från Equiline?

Kiwifrukt

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur är storleken i huvorna från Equiline? Tänker framför allt på den där modellen som dämpar ljud/har vadderade öron (på jobbet heter modellen "soundless", men det kanske finns fler)?

Jag har nämligen bara tillgång till huvan i storlek full, och har en ponny som är i behov av att stänga ute intryck utifrån (främst ljud) under ensamma utritter. Ponnyn är storleksmässigt på gränsen mellan C- och D-ponny, och med normalstort huvud/öron. Drar cob i storlek på huvudlag/flughuvor/betesreducerare.

Prövade en sådan för en vecka sedan. (helt jäkla värdelös till min häst, var nästan roligt hur den inte gjorde nån skillnad alls efter att stallkompisarna höjt den till skyarna :rofl:)

Min Fröken drar mkt liten full eller stor cob i vanliga fall, storlek FULL var bra stor på henne. Så jag antar att den är ganska normal, och ta den 'vanliga' storleken till din häst.

En följdfråga. Vilken storlek tror ni passar mindre dåligt om cob inte finns? Vårt eviga problem när det bara finns full och ponny. Ponny får jag dessutom i så fall skicka efter från nätet. Jag har aldrig haft huva på henne innan, så är total nybörjare på området.

Har hon stora eller små öron? Upplevde öronen som ganska generösa (Fröken hade nästan 4cm från öronspets till spetsen av luvans öron.

Har hon stora eller små öron? Upplevde öronen som ganska generösa (Fröken hade nästan 4cm från öronspets till spetsen av luvans öron.

Normala för hennes storlek skulle jag säga. Varken stora eller små. Det är en new forest om det är till någon hjälp.

Jag trodde du menade huvtröjor till människor och kunde för mitt liv inte förstå varför du vill ha ljuddämpande huvor det måste ju bli sjukt jobbigt att inte höra nåt :angel::D

Normala för hennes storlek skulle jag säga. Varken stora eller små. Det är en new forest om det är till någon hjälp.

Hittade när jag letade mått åt en vän:

Full Size Measurements
Height of Ear (from middle to top): 18 cm (7.08 inches)

Height of Ear (from edge to top): 17 cm (6.7 inches)

Distance between Ears : 9 cm (3.5 inches)

Pony Size Measurements
Height of Ear (from middle to top): 16 cm (6.3 inches)

Height of Ear (from edge to top): 15 cm (5.9 inches)

Distance between Ears : 9 cm (3.5 inches)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka