Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Det här är enligt vad bekanta har sagt till mig, min självinsikt är väl inte den allra bästa (:p) och jag har väldigt lätt att bli självkritisk, men ska försöka beskriva så gott jag kan :D

Enligt mina bekanta kan jag uppfattas som väldigt blyg (vilket jag också är) samt ganska kort i tonen/dryg om man inte känner mig så väl. Menar absolut ingenting illa, jag bara...är sådan! Det hänger delvis ihop med mitt förflutna som är allt annat än en rolig historia...
När man väl känner mig är jag väldigt rak, ärlig, säger vad jag tycker, ger svar på tal, men ändå otroligt ödmjuk, empatisk, hjälpsam och rolig. Om jag t.ex. ser någon som far illa på något sätt (i verkligheten eller på nätet) kan jag inte låta bli att agera. Är väldigt förlåtande och absolut aldrig dömande mot någon.
Även detta har med mitt förflutna att göra (mitt förflutna har i mångt och mycket gjort mig till den jag är idag).
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag har egentligen varit väldigt blyg under min uppväxt, vilket även kan märkas i sällskap där jag inte känner mig helt bekväm. Känner jag mig avslappnad och bekväm dock (även om det inte är bland folk jag känner sen tidigare) så kan jag bli himla högljudd och diskutera saker ordentligt med rejält starka åsikter och en förbannad envishet. :o Vilket i sig är ganska underhållande då vissa upplever mig som blyg och andra aldrig skulle påstå att jag var en blyg person efter första gången de träffat mig. :p

Ah, det här stämmer in sjukt bra på mig med! Handlar verkligen om hur avslappnad jag känner mig.

Jag gillar annars inte heller stora sammanhang om jag inte har några jag känner väldigt väl med mig. Jag har lätt att dra mig tillbaka om det är för mycket folk jag inte känner och uppfattas då som blyg när jag egentligen mest är bekväm och inte orkar kämpa för att höras eller komma in i samtal.

Jag har en handfull bästa vänner som jag känt sedan högstadiet eller gymnasiet, och eftersom det inte går att föreställa sig att kunna hitta fler lika bra vänner har jag en tendens att inte ens försöka hitta fler vänner. Jag har väldigt svårt för kallprat och ytliga bekantskaper, det ger mig liksom ingenting och jag känner mig obekväm av kallprat. När jag märker att en vänskapsrelation inte kommer komma längre än till ytliga bekantskapsstadiet låter jag det därför rinna ut i sanden.

Annars är jag antingen väldigt optimistisk, eller väldigt pessimistisk. Jag balanserar mellan ytterligheterna och kan lätt kasta mig mellan dem på en sekund om jag tycker att det kommer ett bra argument för att byta sida. Jag är helt enkelt väldigt flexibel! Jag har absolut ingen tävlingsinstinkt och ger gärna upp innan jag är klar.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är väldigt rak och ärlig vilket nog kan uppfattas som att jag är lite plump ibland. Men mina kompisar tycker att jag är väldigt öppen och lättsam, rolig att umgås med. Jag försöker att vara väldigt förstående för andra, men det går bara till en viss gräns. Gör dumma grejer ibland. Blir sällan arg eller sur och blir jag det kan jag släppa det så fort problemet är utrett. Inte långsint för fem öre!

Hör gärna av mig till mina vänner, men vill inte framstå som påträngande så får jag dålig respons gång på gång slutar jag höra av mig...
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

[Jag är lättsam:)
Blir aldrig stött eller sur i princip, har bra självinsikt med.
¨Är inte osäker sådär som många är, har mycket bekanta ,väldigt lätt att hålla kontakt, men umgås sällan, är osocial, samtidigt som jag har många vänner när jag vill:)
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Härlig, ärlig, oumbärlig, exotisk, erotisk och något neurotisk latent anarkist som saknar förmåga att på något sätt underordna sig föreskrivna regler, yttrade förväntningar och förmaningar.

Där satt den :D
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Oj jag umgås nog med väldigt väluppfostrat folk. Jag litar mer än gemene man på nya vänner och berättar gärna riktigt stora förtroenden när jag hängt med folk som jag gillar typ sammanlagt 3 h. Gillabiten är jävligt central. Är mycket kräsen med nya bekantskaper och vill inte slösa ut tid på någon potentiell ny kompis som jag liksom inte har något go med. Har en del vänskapsrelationer som runnit ut i sanden, såklart, men bara en som verkligen havererat. Och var gäller de latenta kompisarna så kan jag nog ringa de flesta when in need. De är gulligt folk och det som förenade oss en gång har ju inte sprungit ut ur respektives hjärna liksom.

Jag är ganska gåpåig, ses generellt som "alltid glad", och kan nog uppfattas som rätt intensiv att hänga med av vissa. Främsta drivkraft i typ alla samtal är att den människan jag pratar med ska ha en så sweet stund som möjligt. Med det i botten försöker jag hela tiden roa alt fråga om saker som är relevanta för personen och ptja det funkar rätt fett.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Min typ av sinnesstämning är väldigt situationsbetingad, jag kan vara sjukligt långsint och överoptimistisk och allt däremellan... jag tror att alla som träffar mig har en olika bild av vem de tror att jag är. men som den kräfta jag är så är vi tydligen fantastiska när man tagit sig igenom skalet på oss... eller kokat oss XD
 
Senast ändrad:
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Vi är nog väldigt lika.
Undrar om vi skulle bli konkurrenter eller the dream team om vi kände varandra? :D
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Haha åh jag gör gärna endera!!!! Oftast är det ju jävligt skoj att hitta någon annan som pratar snabbt och kanske skäms en smula för det utrymmet man råkar ge den egna personen i grupp :angel:. Fast å andra sidan har jag drömt om en antagonist på sant duktig-manusförfattare-bygger-intriger-i-drama-maner!!!!!!!
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

kl

Intressant tråd! :) Jag är oftast glad och lättpratad, brukar säga att jag blir inte ofta arg men när jag väl blir det så blir jag väldigt arg :o Fast det går över otroligt snabbt också, pang så är det klart! Nästan så att folk har svårt att hänga med i svängarna :angel: Samtidigt är jag konflikträdd, ofta går jag runt och tjurar istället för att säga vad problemet är.

Vänrelationer är svårt. Jag har nog ganska lätt att ta kontakt med folk, upprätthålla samtal och bonda över gemensamma intressen. Men jag har jättesvårt att ta det vidare, ofta rinner vänskapen ut i sanden :( Vet inte riktigt vad det beror på, kanske anstränger jag mig inte tillräckligt eller så har jag inte hittat vänner jag klickar med på tillräckligt många plan.
Jag har en tendens att döma folk på direkten :o Men har å andra sidan inga som helst problem att snabbt revidera det första omdömet och ändra åsikt.

Lojalitet är viktigt för mig, och att se och lyssna på folk. Se till att alla hänger med. Blir obekväm bland folk som alltid tar mycket plats och konstant är i uppmärksamhetens centrum.
När jag tänker efter kan jag nog i ärlighetens namn uppfattas som lite präktig :p Är helt enkelt ordningsam och organiserad, har koll och glömmer inte saker. En klasskompis såg frågande ut härom veckan när jag sa att jag aldrig smakat maten på skolans lunchrestaurang. "Vadå, så du har aldrig glömt matlåda och behövt köpa mat?" "Nä", sa jag. Klart jag klantar till det ibland också, men jag lämnar sällan saker åt slumpen och gillar att ha koll.

Nu blev det långt, men det är intressant med självanalys :D Fick hejda mig själv för att inte skriva en halv roman :p
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag beskrivs ofta som positiv, busig, glad och rolig. Naiv, på snudd till dum ibland. Men också som lugn med pondus. Brukar även få höra envis, känslig, temperamentsfull och neurotisk. Tror det beskriver mig ganska bra. :p
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Kul tråd! :) Jag är hypokondrisk, nojig, överanalyserande. Oroar mig för mycket i onödan.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag kan vara långsint och har ett humör som en berg- och dalbana. Har dåliga mellanlägen, antingen är saker toppen eller botten :p Kan vara lite blyg i början, sen pratar jag mycket (en av mina kompisar påstår att jag kan kapa träd med munnen bara jag får prata om nåt jag gillar). Är oftast glad och sprallig och väldigt klantig :o
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 702
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp