Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

LindgrenV

Trådstartare
Alla är vi unika, vi har haft olika uppväxter, olika kulturer m.m. Allting påverkar ju hur man är och hur man värderar saker - och ens personlighet spelar ju förstås otroligt stor roll i saken.

Så jag är nyfiken! Bukefalister - hur är NI?

Är ni lättsårade? Långsinta? Naiva? Eller släpper du kanske allt direkt? Väljer du dina vänner eller "blir det som det blir"? Ja, lättast att beskriva det är väl hur du är i dina vänskapsrelationer?
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Realistisk, eller det är så jag har blivit beskriven.
Jag ger gärna i en vänskapsrelation, men får jag ingenting tillbaka så brukar den få rinna ut i sanden
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är negativ och förväntar mig det värsta lite för ofta. Långsint, lättsårad och cynisk. Har väldigt svårt för att lita på folk (även mina vänner) och letar gärna fel hos andra. Jag har ofta lite för elak humor, är uppmärksamhetskrävande och samtidigt blir jag lätt beroende av mina vänner. Jag har ett fåtal vänner som jag inte vårdar relationerna till tillräckligt bra, men jag försöker hålla fast vid dem iallafall. Att jag har just de vännerna beror helt enkelt på uteslutningsmetoden; de är de enda i min bekantskapskrets som orkar umgås med mig...

Allt som allt är jag alltså en ganska otrevlig person och det är ett under att jag har de vänner jag har :o
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är lite naiv så sett att jag vill se nåt gott i alla och därmed även ge alla fem chanser för mycket... Lite för snäll med andra ord och har många gånger låtit det gå ut över mig själv för jag satt andra först, men jag börjar bli lite bättre på den fronten nu. :p

Har även en ganska bra förmåga att läsa av andra, sätta mig in i deras situation och förstå och stötta. Kanske pga det som jag också är rätt bra på att hålla folk på avstånd från mina egna känslor. Jag har egentligen varit väldigt blyg under min uppväxt, vilket även kan märkas i sällskap där jag inte känner mig helt bekväm. Känner jag mig avslappnad och bekväm dock (även om det inte är bland folk jag känner sen tidigare) så kan jag bli himla högljudd och diskutera saker ordentligt med rejält starka åsikter och en förbannad envishet. :o Vilket i sig är ganska underhållande då vissa upplever mig som blyg och andra aldrig skulle påstå att jag var en blyg person efter första gången de träffat mig. :p

Annars har jag väl en tendens till att komma med ganska kvicka kommentarer, inte sällan sarkastiska. Hatar att göra saker jag inte är säker på att jag kan göra bra och har svårt att ta negativ kritik. Har en tendens till att sväva iväg i tankarna ibland och emellanåt kan jag vara en jäkla besserwisser!
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag har fått höra att jag i vänskapsrelationer är lätt att prata med och hjälpsam. I övrigt vet jag att jag är långsint, även om det inte är någon som sagt det till mig. En envis jävel är jag också och det jag egentligen alltid får höra från folk är att de aldrig träffat någon som är som mig, men riktigt vad det innebär specificerar de sällan.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Det var en lite svår fråga. Jag kan vara väldigt långsint tyvärr, men jag jobbar på det! ;)

I vänskapsrelationer så är jag den som ofta lyssnar då jag inte gillar att berätta allt om mig själv. Jag är väldigt privat och ytterst få vet mina innersta tankar och känslor.

Jag har lite för mycket empati (sympati?) då jag kan bli väldigt ledsen för andras skull, jag kan må dåligt om jag blir sur på någon (fast jag har all rätt att bli sur för just den grejen) för att den personen blir så ledsen över att jag är sur på personen. Invecklat? Ja!:D

Jag tror oftast de negativa sakerna för att inte bli besviken i ett senare skede, vill hellre bli positivt överraskad (idiotsätt att tänka egentligen!:cautious:)

Jag har en ganska sarkastisk/ironisk framtoning bland vänner medan jag är lite mer tillbakadragen bland folk jag inte känner.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag har både humor och humör :D Definitivt inte lättsårad eller långsint. Inte heller naiv. Hade jag varit naiv så hade både mitt nuvarande och mitt kommande yrke varit klart olämpliga. Cynisk kan jag vara i viss mån men inte åt det bittra hållet.
Däremot tar jag ingen skit (heja Grynet!). Jag kan bli irriterad och ordentligt arg när det krävs men går aldrig runt och surar. Är det något som stör mig så tar jag upp saken alternativt släpper det.

Har ett fåtal nära vänner men har lätt för att umgås med de flesta, även människor jag egentligen inte är så förtjust i. Kan prata med precis vem som helst och om vad som helst. Är definitivt inte blyg :p

Kort sagt så är jag nog tämligen realistisk. Jag litar inte på vem som helst men har inget problem att berätta saker om mig själv till de jag litar på.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är optimist, uppmärksam, ärlig, tydlig, naiv (är typ inte det minsta paranoid eller misstänksam, utgår alltid från att alla är snälla och välvilliga) och ändå rationell. Har rätt långa känselspröt och bra på att läsa av folk och stämningar.

Jag har lätt för att få vänner och är väl i det närmaste en kompismagnet, pratar och skrattar mycket. Är liksom ganska lätt att tillfredsställa och expert på att "ta det för vad det är" och värdera. Blir arg, frustrerad eller ledsen oftare än jag blir sur, men är allt annat än långsint - snarare explosiv.

Ältar aldrig, utan värdesätter att vara lycklig och att lägga energi på rätt saker.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag skulle vilja påstå att jag är av relativt komplex natur. Både snäll, hjälpsam och lojal men å andra sidan även bitter, negativ och långsint. Jag besitter en ganska vulgär humor och kan uppfattas som en skarp och otrevlig person i vissa situationer. Samtidigt så är jag väldigt, väldigt skör med ett lite för rikt känsloliv och därmed ytterst lättsårad. Lite av en martyr är jag nog också :D Och en "tänkare" om man vill kalla det så. Tyvärr är jag även i den kategorin som hela tiden föreställer sig katastrofsituationer.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Lättsårad ibland och beroende på vem som säger det kan jag ha extremt svårt för negativ kritik. Men inte långsint och brukar släppa saker snabbt. Blir jag arg så blir jag det mycket och fort och sedan är jag helt färdig med det. Det tar alldeles för mycket energi att gå runt och vara arg känner jag.

Irriterad kan jag däremot gå runt och vara rätt länge, mest för mig själv eftersom jag kan vara konflikträdd deluxe.
Vänner blir som det blir, klickar det så klickar det ju.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Haha men hej, nu slapp jag komma på en beskrivning av mig själv. :D Jag kan vara precis allt möjligt beroende på situation, om jag är ensam eller inte, och framför allt VEM jag är med om jag inte är ensam. Jag är nån slags rationellt tänkande känslomänniska och jag gör mitt bästa att förstå mig själv, och att bli mindre slav under mina (stundtals) väldigt starka känslor.

Jag är född i tvillingens stjärntecken och stämmer in oerhört bra på de flesta beskrivningar av en tvilling. Språkligt begåvad och många strängar på lyran, men samtidigt ständigt plågad av valmöjligheter och rastlöshet. Jag är nog mer "både och" snarare än "antingen eller". Har lätt för att prata med nya människor och skapa snabb kontakt, men de som stannar kvar i mitt liv längre tid är relativt få.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är nån slags rationellt tänkande känslomänniska och jag gör mitt bästa att förstå mig själv, och att bli mindre slav under mina (stundtals) väldigt starka känslor.

Det stämmer in perfekt på mig med :D MEN jag är fisk, inte tvilling! Så lite skiljer vi oss nog åt ;)
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är otroligt långsint :o
Och rätt lättsårad.

Har få men nära vänner.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag vill bara invända mot en sak, att du kan uppfattas som skarp och otrevlig. För det tror jag inte är möjligt. :D
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Måste säga att Lightzones beskrivning passar in ganska bra på mig också. :D

Introvert, overthinker, ganska negativ av mig men är ändå den som alltid hoppas på att det kommer lösa sig. Är absolut inte långsint och har lätt för att släppa och gå vidare. Är realistisk och logisk, rättvis och vill alltid att alla ska ha det bra hela tiden och sätter ofta mig själv sist. Har svårt för att komma till skott och skjuter på allt men är väldigt effektiv när jag väl kommer igång och tycker något är kul, blir dock lätt uttråkad. Har lätt för att svänga i humöret, blir väldigt lätt arg/irriterad men håller allt inom mig, är lättsårad och konflikträdd.

Är dock väldigt lättsam att umgås med, passar bra ihop med de flesta. Är väldigt open minded och har svårt för trångsinta, falska människor som bara vill bli omtyckta, jag gillar genuina, ärliga, människor med bra humor, sedan får man vara hur konstig man vill :p
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är optimistisk, trots att jag kanske hade haft "rätt till" att vara pessimistisk. Är inte långsint, går över på fem minuter om jag varit arg. Vänner blir som det kommer. Ger väldigt mycket av mig själv, får sällan tillbaka i lika stor utsträckning. Vänskap som jag borde låta rinna ut i sanden låter jag inte alltid göra det

Anses både vara realistisk och eftertänksam
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är nog en ganska besvärlig människa att vara vän med :o. Dels är jag ganska blyg, så det tar ganska lång tid för andra människor att verkligen lära känna mig, och jag fungerar absolut allra bäst med personer jag har känt i stort sett hela livet och med andra ord har haft ~20 år på sig att visa att de är "riktiga" vänner. Tyvärr är jag också både lätt att reta upp och långsint (arv från två olika släktingar, så de har bara en egenskap var, medan jag fick den här helt otroliga kombinationen, inte världens bästa om man säger så... :meh:) Jag inbillar mig däremot att jag är bra på "ytliga vänskaper/bekantskaper", där det inte förväntas att varken jag eller den andra personen ska öppna upp sig för mycket.

Det finns något hos mig som gör att personer som väldigt gärna vill "bossa" över sina vänner och indirekt väljer vänner som de kan köra med vill vara med mig, jag ger väl det intrycket. Det är mycket möjligt att jag är "sån" i början, just på grund av den där blygheten, men när man känt varandra ett tag går jag inte med på det längre, och hamnar ofelbart ständigt i konflikter för att jag helt plötsligt "vägrar lyda order". Jag försöker lära mig att känna igen den sortens människor på ett tidigt stadie för att kunna undvika liknande bråk i framtiden.
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Ah glömde skriva det, tänkte på det själv! :D MEN jag kan vara oerhört taktlös och säga det första som poppar upp i huvudet och när jag väl sagt det så inser jag att det kan vara ganska taskigt... :o Om du inte märkt det så sker det förhoppningsvis inte allt för ofta!
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Jag är lite för snäll och lite naiv. Försöker se det positiva i folk även om jag också kan döma folk mycket efter utseende. Dålig på att läsa av nya människor. Helt motsatsen till långsint, utan brukar förlåta väldigt fort. Ibland lite för ofta och för fort. :cautious: Jag är en tänkare och med stark integritet (har vänner sagt) som gör att jag kan vara svår att förstå sig på i början. För övrigt så är jag även väldigt logisk och rättvis. Rätt ska vara rätt! :p Massören sade till mig sist att jag bar på mycket stress och att jag tog hand om hästen bättre än mig själv. Det säger väl en del också antar jag :o
 
Sv: Hur är du? Långsint, naiv, överoptimist...?

Perfekt tråd eftersom jag ska på arbetsintervju imorgon och fick lite förhands tips om att det skulle komma frågor om mej som person :D

Det positiva med mej är att jag oftast är glad med folk som jag jobbar med. Jag kan prata om mycket även om jag aldrig kan utveckla mina åsikter. Och det är kul att höra om andras åsikter.

Jag gillar när det händer grejer. Ibland vill jag ha en riktigt tuff period så jag blir ordentligt trött i kroppen. Nästan på gränsen till arbetsnarkoman om man ska vara ärlig. Ringer dom från jobb så ställer jag oftast upp oavsett hur lite jag sovit innan (jag vet att jag kommer få sova efter :p )

I nya relationer "ger" jag lite information i taget för att se om de duger att lita på. Men har det väl vunnit mitt förtroende så gör jag det mesta för dom. Ställer upp för nära och kära. Skulle det vara att de sviker mej så blir jag "kall" och visar inga känslor för dom. Utan det är bara "tack och hej". Men då får det vara rejäla grejer.

Jag har även ett bra minne som jag är väldigt stolt över :D

Jag kan vara väldigt beräknande och vill jag ha något så jobbar jag stenhårt för det. Det får nästan vara en tävling där jag känner att jag faktiskt kan vinna. Om en grej inte intresserar mej så skiter jag fullständigt i den.

Min "storasystersida" gör att jag är villig att kompromissa en del för det är viktigt att alla blir nöjda.
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·
C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 702
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp