Hur är detta möjligt?

G

Gisburne

Vet inte var tråden ska ligga...? Idag passade sadelgjorden perfekt runt magen på stoet, men inte för en månad sen. Okej, det låter väl logiskt, men inte om jag säger att hon bara gått på betet och gått upp massor i vikt därimellan va? :D

Fattar inte... Hon har vilat i ett år och är omusklad och lite bukig. Inte fet, för hon är ju trots allt ett fullblod (;)) men hon har haft en liten kula på magen. Satte igång henne 26 maj, (då passade inte sadelgjorden, man fick spänna ett hål i taget och ta i för kung och legoland!) men ställde av henne igen i mitten på juni för att hon skulle betäckas. Därefter fick hon stå och bara äta gräs på betet i väntan på ultraljudsundersökningen, som blev av igår. Eftersom hon visade sig vara tom så återupptog jag igångsättningen idag, och till min stora förvåning så gick sadelgjorden plötsligt runt! Men hon har blivit riktigt rund sen jag red sist, så jag hajar inte... :confused:

Samma sadel, samma sadelgjord och samma häst, med enda skillnaden att hon blivit fetare. Förklara, den som kan? Hon har ju inte format om sin kropp, bara fått större mage. Så hur är det möjligt?
 
Sv: Hur är detta möjligt?

Resåren i sadelgjorden har kanske töjt sig? :idea:
 
Sv: Hur är detta möjligt?

Den har ingen resår alls, faktiskt. Glömde skriva det... :angel:
 
Sv: Hur är detta möjligt?

Fettet hamnar på magen och inte i sadelgjordsstaden? ;) Hon kanske är tjockare bak, men smalare fram nu än vad hon var innan?
 
Sv: Hur är detta möjligt?

Men förklara då hur fettet som tidigare låg i sadelgjordsstaden kan ha flyttat på sig? Och hon ser bra mycket rundare ut i sadelgjordsstaden nu än innan, jämfört med bilderna jag tog 27 maj... Jag får inte ihop det i alla fall! :D
 
Sv: Hur är detta möjligt?

Inte jag heller, ska kolla om gjorden går runt idag också... Tänk om den inte gör det, då får jag nog anamma teorin att min häst kommer från yttre rymden eller nåt... För ingen varelse på jorden kan väl flytta runt sina fettlager? :rofl:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 837
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp