Hur är det nu mer reglerna?

Masse

Trådstartare
När det gäller amatörtränare, vad är det som avgör om en sådan får träna en häst?
Har något svagt minne av att för länge sedan fanns någon regel om ägarprocent. Fast det kan röra något helt annat.

Sedan vad är det vanliga att leasing av en travhäst i träning innebär? Har sett att det finns de som annonserar efter häst att leasa, men jag har ingen aning om vad det innebär egentligen. Så det är bättre att fråga än att förutsätta fel saker ;)

Sv: Hur är det nu mer reglerna?

Lättast är att kolla på svensk travsport.se under licensbestämmelser och b-tränare så blir det exakt info.

Att leasa en häst menas med att "låna" med kontrakt och vid insprungna pengar så går en viss överrenskommen procent till den egentliga ägaren. Exempelvis 80/20, alltså får den egentliga ägaren 20% på vad den springer in. Leasingtagaren står för träning och kostnader.

Sv: Hur är det nu mer reglerna?

B- tränaren ska stå som företrädare på hästen vet jag för att få ha den i tränings listan sen hur många % man får av insprunget eller hur man gör kommer man överens med hästägaren om..
Måste bara skriva ett ägar byte eller ett leasing avtal där tränaren står som företrädare och skicka in till travsport så ska det va okej att träna hästen..
Dock tror jag att det har några speciella bestämmelser för hur många " Delägda" hästar man får ha på sin tränar lista..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 555
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka