Sv: Hur år det för era 05r edition 5
Snygging!! *dreggel*
Baddy - jag tror jag är kääär! Vilken sötnos! och vad duktig hon är som kommer in på banan, skyggar för hindren men ändå hoppar dem! Och du rider fint och låter henne sköta sig lite själv-kanon!
Dacke - otrevligt. Gillar inte när hovslagarna gör så där. Min brukar säga att han ska höra av sig när han är på väg åt mitt håll men man måste ändå ringa honom hela tiden och påminna; annars struntar han i en eller glömmer bort så då kan det gå flera veckor.
Men kul att pållen gick så fint!! Vila är enormt viktigt för de små liven, minst lika viktigt som träning!
I morgon bitti ska jag o brosus rida lite på täkten. Vill ta upp lite från Iaträningen medan det finns färskt i hans minne. Sen ska han få ridas ut resten av veckan. Funderar på att träna dressyr stenhårt nu ett tag framöver och verkligen få igenom alla små skitsaker och när det släpper så ska han få vila (bara skrittas ute i skogen o kanske trava lite, vila helt så blir han galen)
Fick ett mail idag där en tjej frågar om han är till salu... gasschh... jag vet inte hur jag ska göra!! Egentligen skulle jag vilja ha en lite större häst, med lite bättre gång men å andra sidan har jag nog en hållbar o trevlig häst i brosus oxå! Har under senaste tiden kommit fram till att jag nog får ägna mig mer åt dressyren än hoppning. Jag har ingen hjälp och att träna hoppning utan någon på backen som kan resa hinder, höja/sänka/bredda är OMÖJLIGT. Skulle gärna träna för Cilla men där vet ni ju hur det ser ut.
Dressyr kan man stämma av en gång i månaden och sen sitta hemma å fila eller åka in på klubben och rida ensam. Utan medhjälpare.
Ja, lite funderingar så här på en söndagskväll