Hur använder man vikthjälper?

Lillflickan

Trådstartare
Har blivit väldigt intresserad av sitsen på senare tid och försöker förbättra min egen sits.
I samband med det kom också tankarna på hjälpgivning. Jag har lärt mig rida på ridskola och då, tyvärr, fått lära mig att rida mycket med hand och skänklar.

Men nu vill jag lära mig rita med sitsen. Så hur gör ni för att med sitsen få hästen att sakta av, gå framåt, byta gångart, vända etc.

Sv: Hur använder man vikthjälper?

Du kan omöjligt lära dig kropssmedvetenhet via text

Dessutom bygger all sådan hjälpgivning på att du har ryggraden i fysioogisk balans - heter alignement på engelska - finns inget bra ord. Den sk lodräta sitsen är ofta missvisande

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 313
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka