Hur är era Barnmorskor ?

Sv: Hur är era Barnmorskor ?

Moderskapsintyg får man runt V: 20-25..nånstans runt där. Kan ju variera. Jag fick det vid ca V: 25.
 
Sv: Hur är era Barnmorskor ?

Jag fick mitt i vecka 25..

Appråpå det, jag har fått mig ett par goa skratt av mina barnmorskor det sista.

nr 2 (den "nya) tycker jag är smärttålig, idag sa hon att jag är den första riktigt "besvärliga" pat, inte besvärlig besvärlig, men jag har haft det så jobbigt. Men jag är den som gnäller minst av alla hennes patienter. Det var lite roligt att höra. Fick skäll också för att jag glömt berätta att jag tror jag läcker fostervatten, samt att jag trodde att 120 var normalt för en vilopuls.

Nr 1 tycker också jag är tålig och gnäller för lite.

Jag tycker jag gnäller alldeles för mycket..
Är det något specifikt för oss hästjejer egentligen? Blir jag sparkad i ansiktet så gnäller jag ju inte till min sambo om det, det gnället lämnar jag till en kompis som också håller på med hästar som kan förstå hur det känns..

Nu antar jag att mina barnmorskor också har barn, eller kanske inte.. Vet inte, ingen av dem känns som om att de är mammor... :/
 
Sv: Hur är era Barnmorskor ?

Ska dit på måndag och jag hoppas på en bättre denna gång!

Som tur va var denna BM jättebra!! Inte för "pratig", men ändå trevlig på alla sätt och förklarade allt sakligt! :)

Nu är jag nöjd och hoppas på att jag får behålla henne nu! Har iaf nästa tid hos henne också. :banana:
 
Sv: Hur är era Barnmorskor ?

Med första barnet bytte jag barnmorska ganska ofta och de flesta var trevliga men lite ytliga eftersom jag skulle få en ny nästa gång. Den barnmorska jag hadde mot slutet var trevlig men ytlig, jag mådde fruktansvärt dåligt men kunde inte förmå mig att säga så mycket. Så heldre en som är lite seg och tar sig tid att lyssna än en som skyndar på, mår man bra tar man ju inte skada av att någon frågar om man mår bra en extra gång. Med andra barnet fick jag denna barnmorska igen och då var hon hur trevlig som helst och tog sig vekligen tid för både mig och min sambo utan att bli pratig. Hon lyckades även mycket skickligt få iväg oss på ett akut CTG utan att varesig göra mig eller min sambo det minsta oroliga. Vi hadde en bit att köra och halvägs var jag dum nog att läsa pappert vi fick med oss och förstod att det kanske blir kejsarsnitt idag. Plöttsligt förstod jag vad hon menade när hon lite klämkäckt sa att det kanske blir bebis idag men det kan också dröja några veckor till det vet man aldrig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 132
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 194
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 841
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp