Sv: Hunting

Det beror väl på vad det är för klass. Vad hoppade du för höjd?
Om hästen är oerfaren ska man väl bara ta 70cm klasserna som oftast finns med på hunting och hoppa den. Dessutom är det väl bra om man inte åker helt oerfaren till en hunting. Man måste ju ha tränat på lite terränghindre. Det är ju det som är hela grejen. det ska inte vara som en vanlig banhoppning, så att banhoppninghästarna har lika lätt att komma runt som på vanliga hinder.
Det är ju en klass för sig själv. Precis som det olika höjderna är i hoppning.

Sv: Hunting

hm.. jag tror att en häst som är tränad ordentliget ute från början har väldigt lätt för sig i terräng, alltså är orädd och tycker inte att det är någon konstig miljö. Hade en helt fantastisk ponny som verkligen hoppade ALLT, hon följde regelboken! och innan hon kom till oss så var hon varken riden mycket eller hoppad överhuvudtaget. men hennes uppfödare hade tömkört henne MYCKET i skog&mark, så hon var ju van vid att ta sig fram överallt. jag tycker att alla hästar skulle ha chansen till det, för oftast så tycker dem det är lika mysigt i skogen som vi! varför inte köra dressyrpasset på någon stubbåker/äng istället för att nöta i ridhuset? även om man inte ska tävla fälttävlan så kan man ju unna pållen det :)

som ni har sagt innan - höjden är inte svårigheter, utan det är placeringen. jag upplever ett hinder som står i skugga (precis efter ljus) som svårast. och träna för en debutant behöver man nästan göra mer än för högre klasser - för det är väl då om någongång som ekipaget är oerfaret??! debutant och hunting KAN vara svårare än *stjärnig, just för att man är orutinerad! :) min mening.

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 489
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, jag är 18 år och just nu tvivlar jag så mycket på mig själv och min ridning . Mitt självförtroende är inte alls bra just nu och ser...
Svar
12
· Visningar
1 868
Senast: Bonica
·
Islandshäst Hej, Behöver råd och tips.. Vi är en van hästfamilj som haft egna hästar länge (ponnyer, kallblod) Båda barnen har sedan ett par år...
Svar
15
· Visningar
2 930
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst