Hungerfråga

Sparrisen123

Trådstartare
Säkert en dum fråga, men iallafall. Jag brukar oftast äta något litet direkt när jag vaknar, och sedan äta "riktig" frukost 1-2½ timme senare (och börjar då bli lite hungrig). Idag blev det ingen minifrukost. Först var jag hungrig, men sedan försvann hungerkänslorna efter typ en halvtimme och jag skulle lätt ha klarat många timma till utan att äta. Varför är det så? Borde man inte rimligtvis bli mer hungrig ju längre tid man är utan frukost, om man är van att äta vissa tider?
Sen när jag väl började äta frukost så blev jag proppmätt efter en tugga, och fick svinigt ont i magen efter två :crazy: Varför?
 
Sv: Hungerfråga

Sådär är det för mig också, att jag kan gå från vrålhungrig till att inte ha någon aptit alls på en liten stund bara. Det händer ofta när jag helt enkelt inte kan/hinner äta när jag blir hungrig (t.ex. om det händer mycket på jobbet de första timmarna på dagen och jag får skjuta fram frukostrasten), och jag har bara inbillat mig att det är någon form av försvarsmekanism liksom. Kroppen är hungrig, får inte mat, och efter ett tag försvinner hungerskänslorna för en stund när den inser att det inte blir något just då. Den minskar lidandet för sig själv, typ :p Har dock ingen som helst aning om det ens är en sannolik teori!

Det är samma med kissnödighet för mig, håller jag tillbaka tillräckligt länge så känner jag snart inte längre att jag behöver gå på toa. För mig kan det ta timmar innan det kommer tillbaka igen!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 327
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 654
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 830
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp