Hundvänlig badplats

superstar

Trådstartare
Vi ska på lördag köra från Uppsala till Linköping och skulle gärna stanna och bada någonstans längs vägen och helst ha med hundarna, eller åtminstone kunna parkera så att de kan se oss från öppen baklucka (utan att de är mitt i solen). Vi kan tänka oss att åka antingen e4 eller gamla vägen via Strängnäs och en bits avstickare är okej, men helst så kort som möjligt såklart :p Om det går att luncha också är det ett plus!

Några tips?

Kolla kommunernas hemsidor, iaf Uppsala kommun har sina bad och hundbad listade.
Tack, bra tips, det ska jag göra. Men det behöver verkligen inte vara någon ordentlig badplats utan även en liten klippa eller brygga eller whatever funkar, därför tänkte jag att tips här kan vara bättre. Är mest att 3-åringen (människovalp) ska få något kul under resan.

Tänk på att kolla upp algblomningen innan bad i havet. Inte bra för vare sig hund eller barn. Den har tyvärr kommit igång rejält, i alla fall häromkring (Kalmar).

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 654
Senast: ISABEL
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 381
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 855
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård