Hundvalp i bil hela dagen?

Sv: Hundvalp i bil hela dagen?

Diskussioner pågår mellan ägaren, djurskyddsinspektör och andra vittnen.

Fy f-n säger jag bara vilken blåst djurägare!

Anmäl igen. Nu kan jag vara ute och cyklar men jag har för mig att man inte får förvara hundar i bilen överhuvudtaget om det är varmare än 25 grader.

Mvh

Tora

Man får inte förvara hundar i bil överhuvudtaget om det inte är tillfälligt och ej återkommande. Hundar får inte lämnas själva i bil om det är över 25 grader eller under -5 grader.

Nejdå, du var väldigt rätt ute och cyklade! :)

En tjej (mannens fru?) kom och hämtade valpen efter långa diskussioner. Så för dagen är den räddad. Återstår bara att se om den är med imorgon igen:crazy:

fy :mad: för såna ägare :mad::cool:

Ush och det som var så varmt idag .. nästa gång hade jag krossat rutan på bilen och tagit hunden med mig upp i kontor, För hunden kommer tillslut att dö :crazy::cry:

En tjej (mannens fru?) kom och hämtade valpen efter långa diskussioner. Så för dagen är den räddad. Återstår bara att se om den är med imorgon igen:crazy:

Står ju i dagens tidningar om hunden som dog i bilen. Du kan ju klippa ut det och sätta på rutan. Ägaren verkar ju inte ha vett att förstå :mad:

Det är den! Eller jag vet inte om den är hemma men den sitter inte i bilen iallafall. En strid ström av människor har passerat bilen idag och alla spanar in genom fönsterrutorna. Trots att det är hemskt att se en sån här sak hända så är det ändå skönt att se att så många bryr sig och att så många har anmält honom!

Jag har skivit ut artikeln som Grana hänvisar till och den kommer att hamna på framrutan av bilen om valpen är med flera gånger. Jag hoppas verkligen den lilla stackars valpen har det bättre nu och att han har löst tillsynen av valpen på ett vettigt sätt!

Jag måste också ge lite beröm till kommunens djurskyddsinspektör som har agerat fort och varit på plats väldigt fort efter telefonsamtal:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka