Kiickan

Trådstartare
Jag har en cockertik som är väldigt lättlärd :love:
Hon kan sitt,ligg, stanna, kom, gå fot, allt det vanliga plus, vacker tass, rulla runt, slalom mellan benen, hoppa genom armarna, lyfta höger tass när man säger höger, lyfta vänster när man säger vänster, upp (hoppa på två ben), ner.

Nu vill jag lära henne något nytt :p Någon som har förslag ?
 
Sv: Hundtrick

Har lärt min tax "pang"...jag formar handen till en låtsas pistol och skjuter mot honom så lägger han sig och spelar död.
 
Sv: Hundtrick

Slalom mellan dina ben när du backar
Hon backar slalom mellan dina ben
Hämta saker på kommando
Gå runt dig, både framlänges och baklänges

Eller sätt ihop allt till ett program och prova på freestyle.
 
Sv: Hundtrick

Skall
morra
skaka dig
back
sitta vackert (alltså på baken med båda fram upp i luften)
skämmas (tassen för ögonen)
Gå till höger/vänster när ni är ute och går
 
Sv: Hundtrick

Vinka med både höger o vänster framben.
Krypa.
Backa liggandes.
High five.
Give me 10 (båda tassarna mot dina händer)
 
Sv: Hundtrick

Hur lärde du in det? Lite kul trick..

Hehe ja det är ett lite kul "party trick":D
Han är ganska lätt att ha och göra med vad gäller trick träning..Jag gjorde iaf så att varje gång jag såg honom ligga på sidan sa jag "pang" ..När jag sedan övade in själva agerandet så la jag honom helt enkelt på sidan och sa "pang" samt godis..Hur man lägger hunden på sidan får man avgöra själv..vissa hundar tycke ju att det är obehagligt. Detta upprepades och när han försökte själv men var tveksam hjälpte jag till och berömde direkt. Efter det så gjorde jag helet enkelt en pistol med handen och kombinerade det med panget så var det fixat!:)
 
Sv: Hundtrick

Tack! Ska försöka att lära in det med klickern. Hon kan några trick men inte något sådant.
 
Sv: Hundtrick

Åh, det ska jag försöka lära henne :)

Hon är så himla underbar :love: man får göra allt med henne, lilla älsklingen :)
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 270
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 394
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp