Hundträning

Novelette

Trådstartare
Hur hittar man andra än BK:s?

Vill träna i grupp så att min vovve vänjer sig att det springer andra folk/djur runtikring när vi tränar.
Men BK har inte en passande kurs förrän i vår och KK här har bara gemensamma träningar en dag i veckan och det ger oss inte så mkt tyvärr:crazy:

Finns det privata hundtränare och hur hittar man dem?
Det ska vara ren lydnad just nu. Spårningen har vi redan satt igång med och agility vill jag börja med senare då hunden är lite äldre.

Tacksam för hjälp.
Det gäller Örebro-trakten förresten. PM:a gärna.
 
Sv: Hundträning

Kolla efter annonser på olika hundsiter, lokaltidningen, affären osv. Jag går hos en privat tränare här nere och hon hade annons i lokaltidningen.
 
Sv: Hundträning

Hitta en bra grupp i Örebro kan dessvärre vara svårt.

det finns ju några företag som håller privata kurser men det kostar o vissa av dom får man dåliga resultat så då kan man lika gärna träna själv eller med privatpersoner
 
Sv: Hundträning

svenska hundklubben å sen avdelningen där ditt län är med, dom har typ alltid kurser i olika nivåer!
 
Sv: Hundträning

Jag har ju tränat själv hittills men då får man ju inte det där "stöket" från andra hundar/människor.
 
Sv: Hundträning

Jag har ju tränat själv hittills men då får man ju inte det där "stöket" från andra hundar/människor.

Bara man åker till Kumlabrukhundklubb på torsdagarna då är det hur mycket aktivitet som helst o en bra anda i den klubben. O sen jäkligt bra instruktörer. Dom är ett mycket vettigare alternativ än till Örebro BK
 
Sv: Hundträning

Varför åkter du inte bara till brukshundsklubben och tränar? Där brukar det ju vara många hundar, iallafall i piteå brukar det vara många som åker dit själv och tränar. Alltså social träning. Brukar iallfall vara ordning och reda där. :D
 
Sv: Hundträning

Nu har jag anmält lilla Nikita till "Tävlingslydnad" hos Kumla BK:bump: :bump:

Fast det är ju inte förrän tidigast i april och det är i första hand de som går "Vardagslydnad" och tar nåt pass där som får förtur och i andra hand Kumlabor och sen jag...men jag hoppas hoppas hoppas på att det ska finnas en liten plats över till mig.:)

Jag satt och funderade en stund på vad jag skulle ta "vardagslydnad" eller "Tävlingslydnad" men det första är nog alldeles för enkelt för oss...usch, vad skrytig jag lät...det var inte meningen men jag har ju tränat rätt ordentligt och Nikita kan allt det som den kursen innebär. Sen är ju kursen inte förrän i april så jag kommer ju ha tid att befästa det ännu mer.

Så nu ska det bli träna av ordentligt:banana: :banana:
Nån som har lust att dra iväg till ÖBK nån dag och träna?? Jag skulle behöva testa om inkallning och platsliggande och annat som innebär att hunden är lös funkar bland andra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 457
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 607
Senast: Brie
·
Övr. Hund Sitter och skrattar för mig själv. I höstas anmälde jag mig till en kurs i longering med hund och de skulle höra av sig när de funnit...
Svar
3
· Visningar
1 527
Senast: eldhroka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp