Hundtranare/instruktorer - en internationell bristvara? o0

Bewildered

Trådstartare
Alltsa..

HEJ forst och framst

Det har kommer ju lata helt uppat vaggarna kanske... men..

Ar hundinstruktorer/tranare en internationell bristvara? Jag ar ingetdera utan en glad amator (som de flesta val vet haha) med i forsta hand schafer som favvoras... och just inom schafersfaren har jag sprungit pa en hel del intressanta problem som fatt mig att undra om det ar en brist pa instruktorer/tranare?

Folk som tranar for tavling och gor det bra med placeringar - som har seriosa problem med promenader, eller folk med rescuedogs som inte har en susning om hur de skall hantera/fa kontroll over/ underlatta for hunden gallande radslor - allt ifran att hunden springer ivag i panik over en nailgun till att gomma sig for att framlingar kliver in genom dorren/knackar pa.

Och staller man fragan om det inte finns nagon instruktor eller tranare i narheten som kan hjalpa till.... sa far man antingen ett "Ooooh va?" som svar eller "No...."

Summasumarum ar
VAR ar instruktorerna?! Ar det verkligen bara i lilla sota norden som det finns hundklubbar till hoger och till vanster & hundagare som ar villiga att hjalpa och inte bara domma eller vad ar det fragan om?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 949
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Snalla kloka Buke, kom med lite rad till en vilsen hundagare! For fem dagar sedan fick vi hem en rottis valp pa 10 veckor - det var...
2
Svar
23
· Visningar
8 721
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Flyttade utomlands for nagra manader sedan o beslutade redan innan flytten att lata min hund stanna i Sverige av flera anledningar.. o...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Bewildered
·
L
Dressyr Hejsan, jag har en fullblods korsning som kom till mig for ett ar sen for att hon var farlig och hade forosakat en hel del olyckor...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka