Hundträff Stockholm

eamanda

Trådstartare
Jag och min fyraåriga boxertik (to be, hon har inte flyttat till mig än) vill ha kompisar i Stockholm. Hundträff, anyone? :)

Och också, hört att Drottningsholms "hundön" är nice, vad tycker ni om den?

Jag och min fyraåriga boxertik (to be, hon har inte flyttat till mig än) vill ha kompisar i Stockholm. Hundträff, anyone? :)

Och också, hört att Drottningsholms "hundön" är nice, vad tycker ni om den?
Vi bor inte i Stockholm men kommer gärna på en träff på hundön!

Jag vet att många ogillar hundöarna och att det finns en del idiotiska hundägare där, men om man åker dit i en grupp med flera hundar och går tillsammans tycker jag oftast att "idioterna" håller sig borta.
Jag skulle inte åka dit själv och låta jycken "leka" med vem som helst vi stöter på där.

Jag vet att många ogillar hundöarna och att det finns en del idiotiska hundägare där, men om man åker dit i en grupp med flera hundar och går tillsammans tycker jag oftast att "idioterna" håller sig borta.
Jag skulle inte åka dit själv och låta jycken "leka" med vem som helst vi stöter på där.

Nej, det skulle inte jag heller. Och inte heller släppa ihop alla hundar i stor grupp, så om planen är att släppa hundarna lösa på det viset så dyker inte vi upp. :)

Nej, det skulle inte jag heller. Och inte heller släppa ihop alla hundar i stor grupp, så om planen är att släppa hundarna lösa på det viset så dyker inte vi upp. :)
Det finns såklart folk som har hunden kopplad på hundöarna, men de flesta är lösa och springer i vissa fall hur som. Vilket innebär att man kan bli påhälsad av lösa påflugna hundar vars matte/husse inte bryr sig nämnvärt. Så, man lär vara beredd på att avvisa oönskade besökare.
Som sagt, är man där i grupp med ett gäng hundar och man promenerar tillsammans tycker jag att det sällan kommer utomstående och lägger sig i.

Jag ogillar hundöarna, föredrar promenadslingor typ Rudan, Vinterviken eller Hellas.
Vi hämtar valp vid midsommar så vi är på i augusti nån gång, innan är vi upptagna på annat håll.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
789
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka