Hundtandläkare

S

sunir

Känner någon till om det finns "hundtandläkare" som gör något åt snedställda tänder (tandställning) ?
 
Sv: Hundtandläkare

Det är inte tillåtet att göra "operationer" om det inte finns någon medicinsk indikation, så om din hund inte har besvär av det tvivlar jag på att någon skulle göra det.
Har hon problem så kontakta ditt närmaste större djursjukhus, det brukar alltid finnas någon som är speciliserad inom tänder.
I Uppsala finns tex en veteinär som heter Ann Pettersson som är expert på tänder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
889
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 658
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp