Hundstallet?

Slyntrollet

Trådstartare
hjälp alla bukare!!
är det någon idé att försöka få sin hund omplacerad via hundstallet i stockholm?
tog precis hem min hund från den tjej som köpte honom i juni , hon kan enligt egen utsago inte ha honom kvar pga sjukdom..
Nu sitter jag här med ångest och vill bara göra rätt val, speciellt läskigt är det iochmed att mitt första val var så fel..
Han har inte fått sina klor klippta och inte heller den motion han behöver och är därför stressad till tänderna. Hon sa upp hans försäkring och försökte sälja honom till första bästa..

Min gris är världens goaste, går bra ihop med andra hundar, katter och barn men kräver mkt av sin ägare i form av tid och stimulans, kan vara själv men vill träna , umgås och vara med.(som alla hundar iofs:) )
Han testar ofta gränser så han behöver en kunnig ägare, annars blir han tuggig, svansjagande och odräglig-han är en riktig stressboll.

Själv tycker jag inte att han är svår alls, bara man är tydlig, men andra har haft svårt att få honom med på noterna...Personligen anser jag inte honom vara en stabil individ,bara gudomligt snäll.. men kan man finna någon med rätt kunskap??
vill inte riskera ett felval till, risken med sådana här instabila hundar är ju antingen att de råkar illa ut eller tillslut biter.

Ska man ge det en chans till eller ska han få somna in?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 823
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
638
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka