Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
TjRJysY.jpg

Nedräkning på riktigt nu. På lördag hämtas hon. (På bilden är hon bara 5 veckor).
NÄMEEEN!!! Hej där kompis, DIG ser jag fram emot fler bilder på :love::love::love:

(Märks inte att jag varit svag för Tollare sen jag var typ 14 va? :angel:)

Gibbs visar liten hälta på vänster fram, samma ben som vi upptäckte ett litet glapp vid ulna på när vi gjorde en CT i maj. Har bokat in ett återbesök hos samma ortoped i mitten av augusti.

Lasse ögonlystes i måndags, och det fanns tydligen "imperfektioner" i bakre cortex. Blev lite ställd och förstod nog inte riktigt vad det innebar. Hans linjer är PRA-fria och det finns ingen ärftlig katarakt bakom.

Det går bra nu. :cool:

Gibbs visar liten hälta på vänster fram, samma ben som vi upptäckte ett litet glapp vid ulna på när vi gjorde en CT i maj. Har bokat in ett återbesök hos samma ortoped i mitten av augusti.

Lasse ögonlystes i måndags, och det fanns tydligen "imperfektioner" i bakre cortex. Blev lite ställd och förstod nog inte riktigt vad det innebar. Hans linjer är PRA-fria och det finns ingen ärftlig katarakt bakom.

:(:heart

Men fy så himla himla tråkigt :( Tror du att du kommer få förklaring på Lasses ögon? Eller är det liksom all info du kommer få?

Men fy så himla himla tråkigt :( Tror du att du kommer få förklaring på Lasses ögon? Eller är det liksom all info du kommer få?

Nä, det händer tydligen att hundar kan ha imperfektioner utan att det skulle vara något. Jag är nöjd med vetskapen om att det inte är något ärftligt iaf, men jag kommer ögonlysa honom igen nån gång i framtiden för att se om det rört sig något. Så jag får väl hålla tummarna för att det inte utvecklar sig!

Nä, det händer tydligen att hundar kan ha imperfektioner utan att det skulle vara något. Jag är nöjd med vetskapen om att det inte är något ärftligt iaf, men jag kommer ögonlysa honom igen nån gång i framtiden för att se om det rört sig något. Så jag får väl hålla tummarna för att det inte utvecklar sig!
Skönt att det iaf inte är något ärftligt. För planen var att han ska gå i avel? Eller har jag blandat ihop honom med någon annan? :o
Vi håller tummar och tassar för att det inte är något som kommer ställa till problem för er. :)

Blir galen på den här värmen alltså. Nu är det inte roligt längre. Jobbar utomhus och hundarna är med mig runt och de orkar ungefär ingenting. Blöter ner dem med slang stup i kvarten men de är torra på 5 minuter igen :grin: Just nu är bilen det svalaste, så en ligger i buren och en under i skuggan.

Tänkte försöka träna lite ikväll när det har blivit svalare (om det ens blir det), men vi får se hur det blir med det :cautious:

Blir galen på den här värmen alltså. Nu är det inte roligt längre. Jobbar utomhus och hundarna är med mig runt och de orkar ungefär ingenting. Blöter ner dem med slang stup i kvarten men de är torra på 5 minuter igen :grin: Just nu är bilen det svalaste, så en ligger i buren och en under i skuggan.

Tänkte försöka träna lite ikväll när det har blivit svalare (om det ens blir det), men vi får se hur det blir med det :cautious:
Det är rent ut sagt vidrigt nu - orkar inte längre. Får inget gjort, hundarna vill aktiveras men samtidigt orkar ingen varken ute eller inne och jag själv ruttnar på att ständigt ha kläder som kletar fast på kroppen oavsett hur lite man har på sig. Känner mig ofräsch dygnet runt typ då man börjar svettas 5 minuter efter dusch :yuck:

Det är rent ut sagt vidrigt nu - orkar inte längre. Får inget gjort, hundarna vill aktiveras men samtidigt orkar ingen varken ute eller inne och jag själv ruttnar på att ständigt ha kläder som kletar fast på kroppen oavsett hur lite man har på sig. Känner mig ofräsch dygnet runt typ då man börjar svettas 5 minuter efter dusch :yuck:
Barnpool och simning för dina?
Tänker att du har så små hundar att det är görbart hemma?

Mina killar som jobbar för mig utomhus har blivit hemskickade. 33 grader i skuggan så jag bad dem lägga ner och åka hem. Det är sjukt så varmt det är.

Skönt att det iaf inte är något ärftligt. För planen var att han ska gå i avel? Eller har jag blandat ihop honom med någon annan? :o
Vi håller tummar och tassar för att det inte är något som kommer ställa till problem för er. :)

Jo, jag är ju ganska sugen på en mini-Lars numera! :angel: Tack! :heart

Skithunden har tuggat sönder hörnet på fotpallen till fotöljen. Nu har jag två, de var gratis, tänkt till hundarna och jag har egentligen bara plats för en men ändå. Jag förstår inte varför han bara helt plötsligt får för sig att börja tugga.

Här är det också sjukt varmt. Hund ligger inne hela dagen och på kvällen följer hon med till stallet. Ibland åker vi och badar vid sex- snåret. Men efter tre dopp börjar hon frysa istället. :meh:
Första löpet dessutom.
Enda aktivitet som görs är jaga flugor inne och godissök i träd eller liknande ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 773
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka