R
Raderad medlem 94602
Jadå, det ska bli intressant
Haha, ja verkligen med så många driftstarka tjejer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jadå, det ska bli intressant
Hur skulle ni tolka det här beteendet?
Hund 1 och 2 känner varandra. Hund 1 går fram till Hund 2 och börjar slicka Hund 2 kring munnen. Det ser lugnt och avslappnat ut, Hund 2 verkar knappt ens notera slickandet.
Hund 1 börjar efter en liten stund morra, men fortsätter även slicka Hund 2 kring munnen. Om inte Hund 1 tas undan vid det laget så tar den till lufthugg, trots noll respons från Hund 2.
Jag kan verkligen inte greppa varför Hund 1 börjar morra och till slut blir arg på Hund 2.
Båda är vuxna, kastrerade hundar.
Frodo hotar andra hundar genom att ta en leksak i munnen och trycka upp den i den andres ansikte. Om de försöker ta den låter han som ett monster. Kan det vara nått liknande?
Precis så! Och om jag tar något i munnen och håller fram mot Frodo ser han ut som att jag gett honom en stötExakt så gör Frank också. Den andra hunden får gärna bita i Franks nos, men nåde honom om han rör leksaken
@Voff Helga Så jäkla skönt namn
Känns lite väl Tyskt här hemma nu med Schnauzern Frans och Schäfern Helga
Den här hunden gör liknande. Går fram med pinnar och leksaker till andra hundar för att sedan morra och hugga efter dem om de så mycket som tittar.Frodo hotar andra hundar genom att ta en leksak i munnen och trycka upp den i den andres ansikte. Om de försöker ta den låter han som ett monster. Kan det vara nått liknande?
Den här hunden gör liknande. Går fram med pinnar och leksaker till andra hundar för att sedan morra och hugga efter dem om de så mycket som tittar.
Men det där slickandet följt av morr och hugg, mot en hund som ger noll gensvar redan från början, jag blir inte klok på det.
Fast det är lite annorlunda. Här är det inget annat som händer än att Hund 1 går från att slicka Hund 2 kring munnen och se nöjd ut till att morra och sen bli hotfull. Hund nr 2 har oftast aldrig rört en fena utan står och kollar på något annat med låg avslappnad svans.Vore lättare om man var tankeläsare . Nessie kan göra så ibland men oftare så morrar/hotar/hugger mot valpen och följt av slick på nosen vilket liksom tar bort lite av effekten att försöka säga ifrån till odågan..
Nästa hund måste ju bli Herr Flick.
Om du vill ha fler förslag på aktiviteter som är lätt att göra hemma så rekommenderar jag doftdiskriminering varmt, tex nosework. I noswork används ju specifika hydrolat men vid doftdiskriminering kan i princip vad som helst användas, tex tepåsar av viss sort. Första steget är att lära in doften.Effie har varit hemma hela dagen med sjuk sambo. Haren väldigt understimulerad hund här just nu.
Varit ute och lekt/busat och övat lite inne. Körde en enkel grej som väcker tass. Hon fattade typ direkt så nu måste jag hitta på något annat.
Jag är ganska värdelös på att hitta på inneaktiviteter.
Blir en rolig kväll/natt detta. Nästa gång får hon följa med till jobbet
Haha
Nästa gång döper vi själva och då på bokstaven E.
Själv är jag verkligen ingen fan av människonamn på Schäfrar. På små Snuzzar passar det däremot.
Jag ser verkligen fram emot den kommande julen - vi kan ha vadslagning här på forumet vem som äter upp pepparkakshuset först av alla era hundarSom typiska hundgårdshundar så fattar hon inte grejen med att vara inne. Lägg dessutom till att hon har en sjukt stor nyfikenhet och ett föremålsintresse som är lika stort och att hon är totalt orädd och gränslös. Hon är fanimej och river i allt! Allt ska undersökas och testas. Koppla av är det inte tal om
Fast tänk dig att gå ut och ropa med din barskaste röst: "Herr Flick! Helga!"
Men jag håller med om människonamn, det funkar inte på alla raser. Jag känner en hel del boxrar med lite gammaldags svenska namn, men även om det känns som det passar dem ganska bra skulle jag ha svårt för det själv. Hade världens ångest över vad vi skulle kalla Breeze och till slut fick stamtavlenamnet bli tilltalsnamnet för vi kunde inte hitta nån variant på det som vi gillade. Och helt utan koppling till stamtavlenamnet funkar inte för mig.
Eftersom vi dessutom pratar om och med hunden på engelska ganska ofta så måste namnet ligga bra i munnen på både språken. Har redan börjat våndas över vad nästa kan tänkas kallas.
Jag ser verkligen fram emot den kommande julen - vi kan ha vadslagning här på forumet vem som äter upp pepparkakshuset först av alla era hundar