Jaha, då var midsommar och bröllopsresa avklarad och på 1,5 vecka ca sen uppdatering från oss så har det hänt en del.
Vår leasingtik var tom. Ett besked vi fick när vi klev av planet i Italien. Det betyder att det kommer dröja länge innan det blir ny hund för mig då jag tänkte spara en valp till mig själv. Vi kommer inte att göra något mer försök med den här tiken. Mycket tråkigt på en så otroligt trevlig tik, god rasrepresentan.
Ny tik kom i dag. Hon är i princip färdig för avel. Men vi vill iaf vänta nått halvår så maken får känna in henne, köra upp henne i IPO1 under hösten och hon får landa ordentligt samt fylla 3 år. Mycket välkända linjer för oss och vi har tre kullsyskon i vår närhet. Nu ska hon vara här på prov ett tag men maken figgade på henne i skyddet i dag när uppfödaren körde henne och han var nöjd.
Jarla gör strålande i från sig på sin prövotid hos nya ägaren. Dock busade hon till det med att börja löpa 2 månader för tidigt och innan ägaren hunnit vidtaga åtgärder för detta. Med pilsk hanhund i litet hus blev det lite akut så nu är hon här till löpet är klart, sen åker hon tillbaka.
Mamma Mu löper hon med, en månad för tidigt. Jäkla skojare
Så, i morse hade vi bara Mamma Mu och Skägget hemma. Nu är det 4 hundar igen varav 2 löper och 2 är unga, krävande tikar. Gissar att jag inte kommer vara sysslolös de närmaste veckorna