Hundsläp?

Sv: Hundsläp?

Jag glömde ju att reflektera över en grej;

Jo, jag har åkt i både husvagn och hästsläp. Det senare var boggie, och var helt okej. Ska jag satsa på ett släp i framtiden så blir det garanterat på två axlar, det finns inga andra alternativ i min värld i alla fall.

När jag var yngre så bedrev mina föräldrar uppfödning av Siberian Husky. Vi hade två hundsläp och hundarna stortrivdes i dem! Då vi hade allt mellan 8-15 hundar som skulle med på draghundstävlingar osv så fanns det inget alternativ. Ett tag hade pappa en minibuss med burar staplade på varandra, men det var inge bra, hundarna trivdes mycket mer i boxarna på släpet :)

Jag skulle inte heller valja pic-up truck i Sverige och for det har andamalet... Men nog finns de som racker till. Det har ar vad jag kor hemma och man ser inte ens rottisens huvud i bakfonstret. Jag skulle ledigt fa in 2-3 burar istallet for mitt stora baksate och flaket ar 2.5 meter langt sa dar far en del plats ocksa... om man vill. :p

IMG_8228.jpg

vi har en hyundai H1 på jobbet och det är en jättebil. om burarna står ovanpå varandra så kan man få in hur många hundar som helst, särskilt om man inte har några säten alls bak, man sitter tre i bredd även längst fram. den drar en del soppa men så är det en automatare också. har kollat lite på blocket och de är inte så fasligt dyra om man köper en som är 5-10 år gammal.

Jodå, det GÅR ju att klämma in lite burar här och där på dom större modellerna - men dom är långt ifrån optimala på något vis för mig! :)

Men hade jag fått välja bil helt utan att ta hänsyn till någon annan så hade jag haft en riktigt stor av amerikanskt märke (Dom har förstått mitt motto - störst går först ;)) där man sitter högt, riktigt komfortabelt på alla sätt, med en stor motor som faktiskt går att använda, bra ljudsystem osv osv. Jag älskar att få köra dom bilarna, som jag provat inom den genren. Tyvärr är dom kanske inte världens mest ekonomiska bilar :angel:

Jag kikade på dom i ett tidigt stadium, och det går att hitta riktigt billiga bilar trots nya modellår också - men så är det ingen riktig kvalitetsbil heller. Det var oändligt många som bytte ut sina igen illa kvickt, pga diverse anledningar.

Jag ska i alla fall göra mitt bästa med detta köp är det tänkt, för att hitta något som kommer att hålla och fungera praktiskt för mig/oss under lång tid framöver - då man sällan får en chans att köpa en hyfsad bil utan att skuldsätta sig totalt, med X antal tusen i månaden i 10 år liksom. Jag har heller inga större förhoppningar om att lyckas landa hem något grymt chefsjobb med 100.000 kr/mån inom någon snar framtid (Eller alls typ), så jag hoppas på att kunna använda detta tillfälle så rationellt tänkande som möjligt. Hade jag inte haft min fästman som stoppade mig vid vissa.. Eh.. Planer.. Så hade jag förmodligen beställt hem en supersöt bil som jag bara älskar utan att en reflektera över varför dom flest byter bort modellen vid senast 10.000 mil, eller annat sånt tråkigt och nödvändigt..
Det vore hemskt om han skulle få rätt i att jag kommer välja bil med hjärtat istället för hjärnan!

Hade jag inte haft min fästman som stoppade mig vid vissa.. Eh.. Planer.. Så hade jag förmodligen beställt hem en supersöt bil som jag bara älskar utan att en reflektera över varför dom flest byter bort modellen vid senast 10.000 mil, eller annat sånt tråkigt och nödvändigt..
Det vore hemskt om han skulle få rätt i att jag kommer välja bil med hjärtat istället för hjärnan!

Det är det absolut värsta som kan hända:o:D
Den glädjen ska man inte ge dem:cool:

/LL

Som försöker tänka till (ibland iaf)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Grazing
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 488
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar