R
Rallebralle
Om man en gång i livet har älskat jyckar mer än livet självt,sedan efter bett o "äckelmorrningar" har jag blivit livrädd för hundar.
vad gör man åt det ?
Jag är inte rädd för hundar som jag känner ,men innan jag lär känna dem då är de lite läskiga.
Jag vill egentligen ha hund,men vet att jag är för lat o inte tillräkligt konsekvent ,så egen vovve är inget alternativ.
En liten eloge borde jag få för att jag är klok nog att inse det iaf!
en sån där amerikan toyterrier eller vad de heter ,de som går på låda.
de tycker jag är fula så en sån vill jag inte ha!
Jag skulle behöva låna någons hund i ett par dagar för att inse att jag inte ska ha någon.... :smirk:
jag blir så där råsugen nån gång per år....oftast efter jag har sett en valp.
häromdagen såg jag en liten femmånaders afghan en black & tan(heter det så?) ...hur söt var den då????
pratade mkt med uppfödaren om rasen ( då min uppfattning om dessa är att de är korkade o näst intill omöjliga att lära något, så var den allmäna uppfattningen för 10 år sedan .)
så var inte fallet,de är inte lika lättlärda som tex:schäfer men det går med mkt arbete...enl. uppf.
jaha...den rasen passar ju inte mig .
Nä,jag ska inte ha någon hund,det e helt klart :smirk:
fast jag VILLLLLL
Min kompis har en Löwshen som brukar få komma hit på besök o lära mig att hundar inte är till för mig!
o varför skrev jag detta då? vet inte...medlidande kanske...
vad gör man åt det ?
Jag är inte rädd för hundar som jag känner ,men innan jag lär känna dem då är de lite läskiga.
Jag vill egentligen ha hund,men vet att jag är för lat o inte tillräkligt konsekvent ,så egen vovve är inget alternativ.
En liten eloge borde jag få för att jag är klok nog att inse det iaf!
en sån där amerikan toyterrier eller vad de heter ,de som går på låda.
de tycker jag är fula så en sån vill jag inte ha!
Jag skulle behöva låna någons hund i ett par dagar för att inse att jag inte ska ha någon.... :smirk:
jag blir så där råsugen nån gång per år....oftast efter jag har sett en valp.
häromdagen såg jag en liten femmånaders afghan en black & tan(heter det så?) ...hur söt var den då????
pratade mkt med uppfödaren om rasen ( då min uppfattning om dessa är att de är korkade o näst intill omöjliga att lära något, så var den allmäna uppfattningen för 10 år sedan .)
så var inte fallet,de är inte lika lättlärda som tex:schäfer men det går med mkt arbete...enl. uppf.
jaha...den rasen passar ju inte mig .
Nä,jag ska inte ha någon hund,det e helt klart :smirk:
fast jag VILLLLLL
Min kompis har en Löwshen som brukar få komma hit på besök o lära mig att hundar inte är till för mig!
o varför skrev jag detta då? vet inte...medlidande kanske...