Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså Zlatans husse, han är ju helt underbar. Snacka om att gå all-in på det han gör.Alltså. Jag bara avgudar norska Maren i Hundskolan och hennes problemhundar (SVT).
Så mycket humor och värme. Härliga hundägare som verkligen gör sig i TV
Så trevligt program med fin inställning till både hundar, folk och träning. Prestigelöst och uppmuntrande utan att romantisera!Alltså. Jag bara avgudar norska Maren i Hundskolan och hennes problemhundar (SVT).
"Andra har Batman som idol, jag har Maren"Alltså Zlatans husse, han är ju helt underbar. Snacka om att gå all-in på det han gör.
En stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.Jag började också titta igår och ja det är charmigt!
Men shit vilka stora hundar många av dem har, jag förstår att det lätt blir ett problem.
Haha, jag minns hur jag en gång för lääänge sedan (var inte jättegammal) skulle hjälpa till att rasta någon stor hund, typ berner sennen. Det måste ha varit någon klasskamrat som haft den eller så... Minns inte riktigt hur det kom sig, men, jag minns hur jag desperat kastade mig för att hålla hårt i en lyktstolpe när hunden ville gå iväg åt fel håll vid något tillfälle. Jösses så stark den blev. Inte riktigt optimaltEn stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.
Starka är dom, det är ju 50kg draghund, men utan aggressioner gör ju inte det så mycket, om de nu inte får för sig att styra rakt ut i trafikenHaha, jag minns hur jag en gång för lääänge sedan (var inte jättegammal) skulle hjälpa till att rasta någon stor hund, typ berner sennen. Det måste ha varit någon klasskamrat som haft den eller så... Minns inte riktigt hur det kom sig, men, jag minns hur jag desperat kastade mig för att hålla hårt i en lyktstolpe när hunden ville gå iväg åt fel håll vid något tillfälle. Jösses så stark den blev. Inte riktigt optimalt
Jag tyckte senners är stora, alla jag sett hänger mest som en vante efter. Även om den är snäll så är det obehagligt, hade jag tyckt.En stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.
BC, Border Collie, var det i säsong 1 då? Jag har bara kollat säsong 2.Jag tyckte senners är stora, alla jag sett hänger mest som en vante efter. Även om den är snäll så är det obehagligt, hade jag tyckt.
Där var ju BC, boxer och schäfer och jag tycker nog alla verkar jobba på bra, men det hade ju varit lättare med mindre och enklare hund om man mest vill ha sällskap.
Nej det är nog en nöffe och inte senner, schäfer, boxer (korsning?) och en blue merle bc.BC, Border Collie, var det i säsong 1 då? Jag har bara kollat säsong 2.
Skall jag gissa angående familjen med Berner så stod nog valet mellan den och en Labradoodle, men det är ju mina fördomar det
Nöffe och bc var förra säsongen. I år är det en ung berner med trasiga armåbågar.Nej det är nog en nöffe och inte senner, schäfer, boxer (korsning?) och en blue merle bc.
Oj, är 50 kg normal vikt för en benner? Jag trodde dom vägde betydligt mindre. Jag har i och för sig bara träffat tikar senaste åren men de var inte många cm högre än min hund, han är väl ca 55 cm i manken och väger 30 kg. 20 kg till känns oerhört mkt.Starka är dom, det är ju 50kg draghund, men utan aggressioner gör ju inte det så mycket, om de nu inte får för sig att styra rakt ut i trafiken
36-48kg för en tik, 38-50kg för en hane så de är stora hundar Mycket grövre i kroppsbyggnaden än en labbeOj, är 50 kg normal vikt för en benner? Jag trodde dom vägde betydligt mindre. Jag har i och för sig bara träffat tikar senaste åren men de var inte många cm högre än min hund, han är väl ca 55 cm i manken och väger 30 kg. 20 kg till känns oerhört mkt.
Vi kanske behöver en egen (utbruten) tråd för "Fra bölle till Bestevenn"? @Snurrfian ?Alltså killen med Zlatan
Det märks att han älskar sin hund (och har lite självdistans).
Jag tänker på när han lär sin hund gilla buren i vardagsrummet.
Tack för tipset! Började titta igår och det är så mysigt och Maren har samma sätt att träna och tänka som jag oftast har av det jag sett (har inte sett hela serien så kan inte uttala mig helt om det men av det jag sett). Älskar AntonAlltså. Jag bara avgudar norska Maren i Hundskolan och hennes problemhundar (SVT).
Känner att jag behöver lite hjälp att hitta alla inlägg i såna fall. rapportera första inlägget så kan jag försöka.Vi kanske behöver en egen (utbruten) tråd för "Fra bölle till Bestevenn"? @Snurrfian ?