Bison
Trådstartare
Mamma brukar klaga på att hennes hund vaknar tidigt och väcker henne. När han är här sover han tills jag går upp oavsett om det är kl 7 eller kl 11
Drömmen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamma brukar klaga på att hennes hund vaknar tidigt och väcker henne. När han är här sover han tills jag går upp oavsett om det är kl 7 eller kl 11
Helt klart. Inga av mina hundar har haft något problem med att säga till om de behövt gå ut. Behöver de ut säger de liksom till, även om det är mitt i natten. Men Behöver de inte så ligger de lätt tills Jag börjar fixa med ytterkläder framåt lunchtid om Det är så...Inser nu att jag kanske varit lite överdrivet spänd och förmänskligande när jag varit hundvakt åt mina vänners hundar... Jag brukar då ställa klockan på senast 8 för att jag får så dåligt samvete för att de kanske behöver gå ut och kissa (sista kvällrundan brukar bli strax efter 23 någon gång). Detta trots att vännerna själva säger att hundarna gärna sover länge på morgonen. Kanske ska lugna mig lite på den fronten och låta oss alla sova tills någon säger till
Oj vad skönt att höra! Jag som alltid tänkt att en av de största nackdelarna den dagen jag skaffar hund kommer att vara bristen på sovmorgnar. Ja alltså under valptiden fattar jag ju att det blir så, men den har ju ett slut den också!Helt klart. Inga av mina hundar har haft något problem med att säga till om de behövt gå ut. Behöver de ut säger de liksom till, även om det är mitt i natten. Men Behöver de inte så ligger de lätt tills Jag börjar fixa med ytterkläder framåt lunchtid om Det är så...
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.
Ni som väljer bort sovmornar, vad har ni för hundar?
Samtliga hundar jag haft hos mig har mer ön gärna trynat bort halva dagen med mig
Jag gissar att de flesta hundar som väcker sina ägare tidigt är väldigt energiska hundar och troligen även uttråkade hundar. Om hundarna vet att de får sin träning/aktivering och att de inte behöver jaga upp matte för att det någonsin ska hända något, då blir det lättare för dem att koppla av också. Genom att välja rätt hund av rätt ras, uppfostra den och ge den lämplig aktivering så är det i de flesta fall inga konstigheter alls att ta sovmorgon för den som vill detOj vad skönt att höra! Jag som alltid tänkt att en av de största nackdelarna den dagen jag skaffar hund kommer att vara bristen på sovmorgnar. Ja alltså under valptiden fattar jag ju att det blir så, men den har ju ett slut den också!
Jag fick sova till 7-8 även när Ammo var valp så inte ens då behöver det vara ett problemOj vad skönt att höra! Jag som alltid tänkt att en av de största nackdelarna den dagen jag skaffar hund kommer att vara bristen på sovmorgnar. Ja alltså under valptiden fattar jag ju att det blir så, men den har ju ett slut den också!
Min teori är att hundar som sover i ett annat rum oftare väcker sina ägare eftersom de tycker att det är dags för social kontakt efter att ha varit ensamma på natten. Alternativet är att de är hungriga eller vana att få mat tidigt på morgonen.