Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Reserverade mot främlingar är många raser. Det betyder inte så mycket mer än att de inte golvar folk med pussar när man träffas utan mer att hunden vill ha ett ögonblick för att bilda en uppfattning.
Många förväxlar "reserverad mot främlingar" med att hunden är rädd eller avståndstagande. Så är det inte
Nej jag tänker på lapsk vallhund som jag skrev. Googla, finns en ras som heter så. Ganska lika kelpie i utseende, också en vallhund som gillar att arbeta men inte riktigt lika mycket motor som kelpie.Lapsk vallhund tänker du då på en lapphund, eller en finsk lapphund
den andra rasen måste jag googla på
Pumi är en glad och käck rasTack för ditt klargörandet jag tolkar texten "reserverad mot främlingar" som ljust rädd och avståndstagande men det har även med att jag inte har någon kunskap om ljust den specifika rasen som i detta fall pumi
Jag hade gärna haft en! Men så siktar jag inte på vårdhund heller.. Men dom kanske passar, jag har inte direkt någon erfarenhet av just mudi mer än vad jag har lästDom är ju fräcka En av mina vänners hund
Jag har också haft förutfattade meningar. Men det ändrades när jag fick mer erfarenhet av rasen. Blanda inte ihop amstaffen med diverse shitbullsÄr också en ras jag har väldigt lite kunskap om, och även en heldel förutfattade meningar om därav @dobbis kommentar. Men om vi nu bortser i från det så gillade jag mankhöjden på hunden.
Dom är ju fräcka En av mina vänners hund
Nej jag tänker på lapsk vallhund som jag skrev. Googla, finns en ras som heter så. Ganska lika kelpie i utseende, också en vallhund som gillar att arbeta men inte riktigt lika mycket motor som kelpie.
Ni kan inte tänka er en till labrador? Staffordshire bullterrier tycker jag är betydligt gladare och trevligare än sina större kusiner, de presterar också bättre på tävlingsbanan. Men båda raserna har problem med allergier så man får vara riktigt noga med val av uppfödare.
Hunden får följa med från 5 månaders ålder, och dottern går sitt första år på gymnasiet så hon har två år kvar, dottern är 16 år och tanken är ju att hon ska kunna ta med hunden till sitt egna boende utan att pojkvännen blir uppäten.