Hundproblemens 5 i topp

Sv: Hundproblemens 5 i topp

Min lista har tre punkter.
1 Kan inte bete sig när han ska hälsa på människor.
2 Letar upp kattbajs ute.
3 Drar i kopplet när han blir stressad, typ vid tåg byten och det är mkt människor och en del (ursäkta) idi*ter som försöker klappa på honom utan att fråga.
Annars så jagar han inte, skäller inte, kommer på inkallning, bra vid hundmöten.

Det jag märker på andras hundar;

1 Utfall vid hundmöten
2 Skälliga
3 Drar i kopplet

Måste säga att jag är förvånad över hur många hundar som gör utfall! Min har även blivit påhoppad av lösa småhundar! Tror det är kanske 2 på 10 som inte bryr sig när vi möts, alla andra skäller och/eller gör utfall.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 663
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Var på träning med båda hundarna idag. Det var drop in och hundmötesträning så kunde ta med mig bägge då problemet kommer när jag har...
Svar
11
· Visningar
2 161
Senast: Hellas
·
L
Övr. Hund Har börjat fundera omkring det här med hundar,uppfostran samt flockledare/flockmedlem. Jag har vissa åsikter vad det gäller min egen...
2
Svar
22
· Visningar
2 195
Senast: Calazirya
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!