Långt ifrån alla hundar på hundstallet har trauman. De jag känner som sökt har hundvana sedan tidigare och inga barn som kan råka skrämma/leka hårt med hund. De har så många att välja på, skulle uppfödarna ha så många kriterier att kräva så skulle det inte finnas många hundar i Sverige
Hört mycket negativt om importhundarna, att där så kommer de till många som inte har hundvana alls, och de snurrar runt till olika människor när de väl kommit hit... För att personerna som söker är bra på att prata...
Tittar man på Hundstallets hemsida så tycker jag att det är sällan som det är okomplicerade hundar och en hel del kommer från "djurskyddsärende"
Såg i ett avsnitt av Bagges hundar att de oftast inte omplacerar till yngre personer pga få hundar funkar med barn. Även om man inte hade själv så hade många en del barn i sin närhet i form sv vänner, syskon. Det KAN ju vara en förklaring till varför de du känner har blivit bortgallrade om det har funnits andra som passat bättre.
Importhundarna du nämner vet jag inte vilka du menar. Är det gatuhundar du tänker på?
Jag önskar att uppfödare ställde mycket högre krav när de gallrar valpköpare. Själv satt jag heller kvar med valpar än att sälja på chansning.