Hundpodcasten

Hur kommer detta sig? Förklara mer :D:D

Hon har skaffat en staffe. (Som dessutom är släkt med min Kjapp.) Vi träffades i Gränna (världens största rasspecial för staffar går där varje år) när jag vann agilityn där. Jag brinner ju för att få folk att träna och tävla med sina staffar och se vilka roliga och aktiva hundar det är så jag brukar hålla gratis agilityträningar för staffefolk runt om i Sverige. Jag har ett resande jobb så jag tar mig över hela Sverige under året och dit jag åker och jobbar brukar jag erbjuda att coacha staffeägare i agility.
Maria och jag hängde hela helgen i Gränna och pratade om det där så när jag skulle hålla en två dagars träning i agility i Stockholm dök hon och Cuba upp och så spelade vi in ett avsnitt om Cubas första träning. Vad vi gjorde, vad man ska tänka på och litegrann vad jag tänker på när en hund ska träna agility första gången osv.
Sen blev hon så jäkla peppad efter våra träningar att hon blev sugen att åka hit upp och hälsa på och fortsätta träna. Jag har en egen träningsbana och egna hinder på gården så då tänkte vi eventuellt följa upp Cubas träning och se hur vi går vidare med hennes grundträning i agility. :)

Hon har skaffat en staffe. (Som dessutom är släkt med min Kjapp.) Vi träffades i Gränna (världens största rasspecial för staffar går där varje år) när jag vann agilityn där. Jag brinner ju för att få folk att träna och tävla med sina staffar och se vilka roliga och aktiva hundar det är så jag brukar hålla gratis agilityträningar för staffefolk runt om i Sverige. Jag har ett resande jobb så jag tar mig över hela Sverige under året och dit jag åker och jobbar brukar jag erbjuda att coacha staffeägare i agility.
Maria och jag hängde hela helgen i Gränna och pratade om det där så när jag skulle hålla en två dagars träning i agility i Stockholm dök hon och Cuba upp och så spelade vi in ett avsnitt om Cubas första träning. Vad vi gjorde, vad man ska tänka på och litegrann vad jag tänker på när en hund ska träna agility första gången osv.
Sen blev hon så jäkla peppad efter våra träningar att hon blev sugen att åka hit upp och hälsa på och fortsätta träna. Jag har en egen träningsbana och egna hinder på gården så då tänkte vi eventuellt följa upp Cubas träning och se hur vi går vidare med hennes grundträning i agility. :)
Jag är fortfarande impad av Kjapps sexpack i tråden om vältränade, muskulösa hundar.
Misstänker att du känner/känner till min vän Louise/Lussebullen. Hon blev utskälld av uppfödaren till sin första staffe efter att hon ED/HD röntgade jycken (tror den hade HD E). Uppfödaren blev ännu surare när hon tog jycken till Elit i både sök o spår. Tror det tog henne två år att hitta rätt kennel att köpa ny hund från (Ballstaff).

Åh, detta ser jag fram emot :D

Jag är fortfarande impad av Kjapps sexpack i tråden om vältränade, muskulösa hundar.
Misstänker att du känner/känner till min vän Louise/Lussebullen. Hon blev utskälld av uppfödaren till sin första staffe efter att hon ED/HD röntgade jycken (tror den hade HD E). Uppfödaren blev ännu surare när hon tog jycken till Elit i både sök o spår. Tror det tog henne två år att hitta rätt kennel att köpa ny hund från (Ballstaff).

Åh gud jag känner igen det där. Jag fick ju rata min första staffes uppfödare för att det bara var ett konstant gnäll hela tiden. Hunden var för smal, jag tränade för mycket och det ena med det tredje.
Nu hade jag iofs inte varit intresserad av hennes hundar även om hon själv hade varit klok. Men det är imponerande hur mycket skit man kan få för att man satsar på tävling och håller en hund i tävlingsmässig kondition och tränar den så pass mycket som det faktiskt behövs för att få en agilitychampion.
99 % av Sveriges alla uppfödare vill få fram hundar som springer vänstervarv och ser söta ut på sofflocket. Men det är ju inte det staffen är. Det är aktiva, roliga hundar som gillar att jobba. Att försoffa dom är att förstöra rasen. :(

Nu börjar Apport podda igen! :love:

Och så måste jag ju faktiskt lyssna på VBV-avsnittet om staffar. ;)

Jag har inte riktigt fallit för Apport ännu. Kände liksom inte att deras avsnitt gav mig något "nytt". Ni som gillar podden kanske kan tipsa mig om de avsnitt ni tycker är riktigt bra? Jag vill så gärna gilla dem för jag kan inte bara leva på att lyssna på VBV :D:D:angel:

Jag har inte riktigt fallit för Apport ännu. Kände liksom inte att deras avsnitt gav mig något "nytt". Ni som gillar podden kanske kan tipsa mig om de avsnitt ni tycker är riktigt bra? Jag vill så gärna gilla dem för jag kan inte bara leva på att lyssna på VBV :D:D:angel:

Det beror ju på vad du är intresserad av?
Varje avsnitt har ett tema.

Det beror ju på vad du är intresserad av?
Varje avsnitt har ett tema.

Jag intresseras av ALLT. Lyssnade på deras avsnitt "Rätt och fel i hundvärlden" men kände inte att konversationen kom någonstans utan att de mest upprepade samma meningar om och om igen: "Ja, alla får ju faktiskt tycka som de vill". :o

Har du något favoritavsnitt? :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Myrten
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
834
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 148
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V