Hon har skaffat en staffe. (Som dessutom är släkt med min Kjapp.) Vi träffades i Gränna (världens största rasspecial för staffar går där varje år) när jag vann agilityn där. Jag brinner ju för att få folk att träna och tävla med sina staffar och se vilka roliga och aktiva hundar det är så jag brukar hålla gratis agilityträningar för staffefolk runt om i Sverige. Jag har ett resande jobb så jag tar mig över hela Sverige under året och dit jag åker och jobbar brukar jag erbjuda att coacha staffeägare i agility.
Maria och jag hängde hela helgen i Gränna och pratade om det där så när jag skulle hålla en två dagars träning i agility i Stockholm dök hon och Cuba upp och så spelade vi in ett avsnitt om Cubas första träning. Vad vi gjorde, vad man ska tänka på och litegrann vad jag tänker på när en hund ska träna agility första gången osv.
Sen blev hon så jäkla peppad efter våra träningar att hon blev sugen att åka hit upp och hälsa på och fortsätta träna. Jag har en egen träningsbana och egna hinder på gården så då tänkte vi eventuellt följa upp Cubas träning och se hur vi går vidare med hennes grundträning i agility.