Hundpodcasten

machafuko

Trådstartare
Jag tänkte att det skulle vara intressant att ha en egen tråd för p4s hundpodcast "Vår bästa vän". Det vore intressant att ha ett ställe där man kunde diskutera de olika avsnitten och vad som sägs där. Kom att tänka på detta specifikt efter senaste avsnittet som handlade om hundideologier.

Någon mer än jag som lyssnar slaviskt på hundpodcasten och är intresserad av att diskutera innehållet? :D

Jag tänkte att det skulle vara intressant att ha en egen tråd för p4s hundpodcast "Vår bästa vän". Det vore intressant att ha ett ställe där man kunde diskutera de olika avsnitten och vad som sägs där. Kom att tänka på detta specifikt efter senaste avsnittet som handlade om hundideologier.

Någon mer än jag som lyssnar slaviskt på hundpodcasten och är intresserad av att diskutera innehållet? :D

Jag har aldrig lyssnat men ska kolla upp det.

Jag har gett den några chanser men har inte riktigt fastnat. :cautious:

... så jag lyssnar på min kompisars podd i stället, är så stolt över att de gör den och att den är så bra och att folk tycker om den :love: Sök på "apport" i podcastappen så dyker den upp. Det finns 10 avsnitt och de spelar in fler till hösten.

Har ni några särskilda avsnitt att rekommendera för att lyckas sälja in VBV till mig eller är alla typ likadana?

Har de nya avsnitt nu? Lyssnade massor i bilen mellan tävlingar förra året! Tröttnar ofta på de flamsiga programledarna men gillar idén.

Jag har försökt lyssna men jag klarar inte heller av programledarna. Jag blir bara irriterad.

Jag har lyssnat på enstaka program där jag verkligen är intresserad av ämnet. Har också svårt att fastna, så kollar vad avsnitten handlar om och lyssnar på de som intresserar mig mest.

... så jag lyssnar på min kompisars podd i stället, är så stolt över att de gör den och att den är så bra och att folk tycker om den :love: Sök på "apport" i podcastappen så dyker den upp. Det finns 10 avsnitt och de spelar in fler till hösten.

Har ni några särskilda avsnitt att rekommendera för att lyckas sälja in VBV till mig eller är alla typ likadana?

Hmm, har nog inget speciellt avsnitt som jag rekommenderar. Utan jag var mest intresserad av att diskutera innehållet i podcasten!

Jag har själv ingen hund men är blivande valpköpare och har aldrig haft egen hund förut så alla avsnitt som kan ge mig information om hundägandet, uppfostran etc etc brukar jag lyssna på. Eftersom alla tycker olika när det gäller till metoder för uppfostran etc så ville jag diskutera det. I och med att senaste avsnittet handlade om just hundideologier så tyckte jag att det var passande att skapa den här tråden nu ;)

Jag älskar apports pod! Den är så himla bra! :up::D Kul att de fortsätter till hösten!

Jag har lyssnat på enstaka program där jag verkligen är intresserad av ämnet. Har också svårt att fastna, så kollar vad avsnitten handlar om och lyssnar på de som intresserar mig mest.

Så gör jag också, och jag lyssnar väl mycket för Eva Bodfälts skull. Som Migo sa tröttnar jag också på programledarna mellan varven. Men jag tror att det är bra att programmet finns, särskilt nu när det ligger under Sveriges Radios vingar. Det är bra ljud och jag upplever det som rätt bra producerat. Har inte lyssnat på senaste avsnittet, får ta och göra det. :)

Apport hundskola lyssnar jag hellre på, de sitter ju dock inte i någon radiostudio, men det låter rätt bra ändå.

Återupptar denna tråd. Har ni någon mer pod eller tv-serie / liknande som ni rekommenderar?

Har lyssnat lite på podcasten apport men har inte riktigt blivit så många avsnitt. Jag gillar verkligen Vår Bästa Vän, tycker den är intressant för att de belyser väldigt många olika saker. :)

Jag hittade Apport Hundskolas podd genom en annan tråd här på buke och gillade den jättemycket! När jag lyssnat klart provade jag med Vår bästa vän som jag hittade av en slump i SRs app. Jag vill så gärna gilla den men titt som tätt kommer jag på mig själv med att sitta och tänka på annat medan jag lyssnar. Tycker det blir så himla larvigt ibland.

Jag är inte heller hundägare utan intresserad inför framtida hund (som fortfarande ligger långt fram i tiden).

Jag har bara lyssnat på några avsnitt. Men Maria som är programledare är ju världens gulligaste person. En viss bukefalist kommer kanske att dyka upp i några avsnitt framöver. :angel::D

Tycker Maria verkar väldigt trevlig och mjuk. Förstår inte alls vad folk här inte gillar med programledarna? :confused::D

Lyssnat ett par avsnitt nu. Verkar ganska vettigt, ska fortsätta tror jag! Vem vet om jag lessnar efter ett tag..får se det då.

Lyssnade precis på "Att göra hunden till en del av sin träning". Vettigt tycker jag, mycket sånt jag har funderat på själv då jag vill vara aktiv själv tillsammans med hunden, inte bara aktivera hunden.

Lyssnat ett par avsnitt nu. Verkar ganska vettigt, ska fortsätta tror jag! Vem vet om jag lessnar efter ett tag..får se det då.

Lyssnade precis på "Att göra hunden till en del av sin träning". Vettigt tycker jag, mycket sånt jag har funderat på själv då jag vill vara aktiv själv tillsammans med hunden, inte bara aktivera hunden.

Jag tycker att podden i allmänhet är rätt vettig. De har ofta gäster som har intressanta åsikter och tankar. I vissa avsnitt har de flera personer vars åsikter skiljer sig väldigt emellan och det blir intressant att lyssna på. Man håller inte med om allt men jag tycker att det är en podd som belyser väldigt många saker. :)

Jag tycker att podden i allmänhet är rätt vettig. De har ofta gäster som har intressanta åsikter och tankar. I vissa avsnitt har de flera personer vars åsikter skiljer sig väldigt emellan och det blir intressant att lyssna på. Man håller inte med om allt men jag tycker att det är en podd som belyser väldigt många saker. :)

Lyssnade ett par till nu i morse, håller nog med! De känns allmänt vettiga. Kul att de tar in gäster och inte bara tuggar på om exakt samma saker..

Lyssnade ett par till nu i morse, håller nog med! De känns allmänt vettiga. Kul att de tar in gäster och inte bara tuggar på om exakt samma saker..

Det är många avsnitt som kanske handlar om ämnen jag inte intresserar mig så mycket för. Jag är ändå inte hundägare men blivande sådan, men tycker att nästan alla avsnitt har någon intressant diskussion.

Har du något speciellt avsnitt mer som du skulle rekommendera? :D (Jag har dock lyssnat på nästan alla tror jag)

Det är många avsnitt som kanske handlar om ämnen jag inte intresserar mig så mycket för. Jag är ändå inte hundägare men blivande sådan, men tycker att nästan alla avsnitt har någon intressant diskussion.

Har du något speciellt avsnitt mer som du skulle rekommendera? :D (Jag har dock lyssnat på nästan alla tror jag)

Har inte lyssnat på så många så du har troligtvis hört de jag hört :) Men den om att göra hunden till en del av sin träning var bra tyckte jag, och avsnittet om inkallning jag precis lyssnade på. Det tog upp några saker jag iaf inte hade tänkt lika mycket på, eller hört andra prata om så mycket förut (att inte bara stå där och vara trist och kräva att hunden skall lära sig att komma i full galopp ändå.. samt lite tänk kring belöning och hur man ger belöning).

Inte j
Tycker Maria verkar väldigt trevlig och mjuk. Förstår inte alls vad folk här inte gillar med programledarna? :confused::D

Det förstår inte jag heller. Världens gulligaste. :love: Vi får se om hon tar sig upp till Piteå innan sommaren är slut så att vi kan spela in en fortsättning på hur det går med Cubas träning. :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
834
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 148
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V