• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lilahnee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 5 616
L

Lilahnee

Min käre gamle granne sa något underbart för ett tag sen efter att hans hund gått bort, "Har man väl sett in i ett par bruna hundögon så är man fast". Det är verkligen sant, eller hur?

Jag tycker att hundar är experter på att uttrycka känslor med ögonen och en del har verkligen lärt sig att utnyttja det. Min ena hund t.ex. ploppar ut ögonen allt vad han kan samtidigt som han lägger tassen på armen när han tigger. Guud så svårt det är att stå emot då :rofl:

Så nu tänkte jag starta en tråd till ära av våra bästa vänner och deras underbara ögon, så kom igen! Lägg in bilder på deras ögon, eller om ni har lyckats fånga en karakteristisk blick på ett foto som ni älskar eller hatar. Eller har ni kanske någon historia som har med ämnet att göra? Allt välkommet! :banana:

Här är min ena papillon Kaspers vackra ögon :love:

DSC07575.jpg

Sv: Hundögon

När jag ringde och hörde mig för om Chivas, han är en omplacering, och förra ägaren sa att han hade blå ögon tänkte jag. "Nää, jag vill ha bruna." Nu tycker jag hans ögon är häftigast i världen.

DSC_0491.jpg

Min hund ser ut som en ponny. ;) Jag har ingen jättebra bild på hans ögon faktiskt. Han är aldrig still så länge om han inte sover och då blundar han ju. ;)

Men visst är det svårt att motstå ett par hundögon. Cerberus är proffs på att se helt oförstånde och oskyldig ut när han gjort något hyss, ja nästan förnärmad för att man kommer där och anklagar honom. Lika bra är han på att sitta och filosofera utomhus med något avlägset i blicken, som om han vore flera hundra år och mycket klokare än oss andra. Eller på att se ut som om han tycker jag är helt urbota blåst för att jag ber honom exempelvis sitta på kommando. Allra helst om det är blött eller kallt ute och man är utomhus. Det sistnämnda är nog den blick jag får oftast. "Är du helt dum eller matte?-blicken." Han är dryg ibland, min hund. :D

Haha tänkte först att vem lägger in bilder på hästögon på hundforumet! :D

Jaa man kan ju inte annat än smälta när en hund kommer emot en med sina puppy eyes! :love:

Ja blå ögon är ju hur häftiga som helst! :love: Hundar har ofta sån underbar "isblå" variant också.

Galathea: Oj, vid förstå anblicken så såg det verkligen ut som en ponny haha! Vilken sötnos! Oh ja, den där "Är du helt dum eller matte?-blicken" känner vi igen här också :cool: :rofl:

jånna: Ack så manipulerbar jag blir av en sån blick! :love:

movi: Hahaha underbar! :rofl:

Lilla Mulle, jag älskade hans ögon.. :love:

23559235.jpg

Å så hannibal i badkaret.. även om man inte ser ögonen så mkt
20405298.jpg

Sally har ett väldigt utrycksfullt kroppsspråk där visserligen inte bara ögonen är med men hon vet hur hon kan använda dem.
Världens vackraste ögon :love:
IMG_1616b.jpg

--
Här visar Sally sitt humör med hela sitt kroppspråk. Vilket humör tror ni hon är på? :D
IMG_1485.jpg

Jättefina hundögon allihopa! Men ibland behöver man inte ens titta in i ögonen utan att man är fast.... hjärtat bara smälter av åsynen av vissa hundar:love:

Jag blir nästan tårögd när jag tänker på min lilla idéfix som valp.
n854030402_2551331_8160.jpg
[/IMG]

Så söt! Här är min valp:

23477747.jpg

Mulles_matte: Din Mulle var ju jättevacker, underbara ögon.

Men åh vilka fina ögon alla vovvarna har!:love:
Detta foto lyckades jag ta på Gabbis öga:
5139199.jpg

ooohh jag som älskar ögon!!!

Det är så vackert håller verkligen med. Superläckra bilder på era hundar. :love:
Fick till en bild på min som var stilla i ett par sekunder sen överföll han mig för att slippa sitta modell. :D

19995766.jpg

Här visar Sally sitt humör med hela sitt kroppspråk. Vilket humör tror ni hon är på? :D
IMG_1485.jpg

Haha exakt sådär ser jag ut på mattelektionerna! :rofl:

Ambra: Wow det ögat ser nästan ut som ett rovfågelöga :love:

Jättefina bilder allihopa!

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 821
Senast: Lipperta
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 219
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 424
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 082
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Livskristråden
  • Vilken vagn?