Zengla

Trådstartare
Hej
Vi köpte Canagan chicken hundmat idag. Vet någon hur jag omvandlar gram till dl? Missade att be om mått.

Problemet är att jag inte har en köksvåg. Kollade med grannen som tyvärr inte heller har något.

1 dl brukar vara ca 50g. Ibland står det på förpackningen hur många g per dl. Men för att det ska bli exakt behövs en våg.

Jag vägde upp ett nytt foder igår. Det var som WildWilma säger 50 g = ca 1 dl. Kan som sagt skilja lite, men man brukar få prova sig fram lite på mängden med nytt foder. Man måste ha koll på hundens vikt. Det brukar stå att en t ex 5 kilos hund ska ha t ex 80-120 g per dag. Dels beror det på hur mycket hunden rör sig och dels på hur den smälter just det fodret.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min tik har under dräktigheten ätit PrimaDog chicken & potato och tanken är att även valparna ska börja äta detta om nån vecka men...
2
Svar
31
· Visningar
2 001
Senast: Sel
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: Kilauea
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 048
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka