Hundlöpet 2016

Wick

Trådstartare
Jag tänkte höra om någon har anmält sig/funderar på att anmäla sig till hundlöpet i år? :D

Har det som mål för vår kom-i-form-träning, 5 km. Sen får vi se om vi kommer dit eller ej :o
Åh vad kul!! Jag köpte precis en biljett och ska springa med min polare. Tror detta är mitt första lopp också om man räknar bort långdistanslöp i samband med skolan. :D Känns sjukt spännande och kul, ser fram emot att se alla hundekipage och stämningen. :love:

Shit vad bra! Klart du ska ;) Är underlaget asfalt/grus där också?
Jag har sprungit med "unghunden" tidigare år men han insjuknade hastigt och finns inte mer. Jag får se hur min 10-åring är då, hon älskar verkligen att springa men jag måste isåfall träna upp henne på längden då jag inte sprungit med henne på länge. Det är en liten liten bit asfalt och resten grus eller stig.

Jag har sprungit med "unghunden" tidigare år men han insjuknade hastigt och finns inte mer. Jag får se hur min 10-åring är då, hon älskar verkligen att springa men jag måste isåfall träna upp henne på längden då jag inte sprungit med henne på länge. Det är en liten liten bit asfalt och resten grus eller stig.
Du får låna min terror annars om du vill..

Jag är eventuellt lite sugen på att springa i Göteborg :)
Sprang Run With Your Dog i Borås för ett par helger sedan och det gav mersmak!

Åh, jag beklagar verkligen.:cry: Okej tack. Ja, jag tror det skulle bli kul för er båda :D men man får ju känna efter såklart.

Åh, jag beklagar verkligen.:cry: Okej tack. Ja, jag tror det skulle bli kul för er båda :D men man får ju känna efter såklart.
Tack. Ja "Tant" har ju tyvärr missat alla loppen då hon varit skadad, upptagen med att tävla agility och sen skadad året efter det. Hon älskar verkligen att springa
310245_271353606236753_922684321_n.jpg

@hemlig , säger bara heja heja!
Jag ska. I Sthlm. Perfekt morot för oss. Både för löpträning och nöta hundmöten.
Två flugor i en smäll kan man ju aldrig tacka nej till! ;) själv har jag aldrig gjort något liknande tidigare så får se hur hon reagerar med så många hundar överallt.

Jag är eventuellt lite sugen på att springa i Göteborg :)
Sprang Run With Your Dog i Borås för ett par helger sedan och det gav mersmak!
Okej, härligt härligt! :up:

Och vad kul att du redan är på g! Jag tyckte båda loppen lät nice men kände mer för hundlöpet då det var det loppet som var planerat från början. Men jag skulle lätt prova Run With Your Dog loppet också om detta blir något som fungerar för oss :D

Tack. Ja "Tant" har ju tyvärr missat alla loppen då hon varit skadad, upptagen med att tävla agility och sen skadad året efter det. Hon älskar verkligen att springa
310245_271353606236753_922684321_n.jpg
Vilken härlig bild! :love: Jag brukar faktiskt inte springa med min hund och har endast haft kopplet i handen då, ett sådant sele kanske är värt att investera i? Och är det en liten dvärgpinscher? :o (söt var hon iallafall!!)

Vilken härlig bild! :love: Jag brukar faktiskt inte springa med min hund och har endast haft kopplet i handen då, ett sådant sele kanske är värt att investera i? Och är det en liten dvärgpinscher? :o (söt var hon iallafall!!)
På bilden är det en tävling i barmarksdrag så där måste man ha draglina och midjebälte. På Hundlöpet behöver du inte det, så ta det som fungerar bäst för dig. Jag tycker det stör min egen takt att ha kopplet i handen så föredrar bälte alla gånger. Milla drar ju dessutom så jag får extra skjuts av henne. Och ja hon är en liten dvärgpinschertant som numera är mer vit än brun :heart

På bilden är det en tävling i barmarksdrag så där måste man ha draglina och midjebälte. På Hundlöpet behöver du inte det, så ta det som fungerar bäst för dig. Jag tycker det stör min egen takt att ha kopplet i handen så föredrar bälte alla gånger. Milla drar ju dessutom så jag får extra skjuts av henne. Och ja hon är en liten dvärgpinschertant som numera är mer vit än brun :heart
Oj, visste inte ens att den grenen existerade och det är alltid kul att lära sig nya saker! Antar att dvärgpinschrar inte är den vanligaste rasen inom den sporten? Låter helt super och åh vad mysigt! :love:

Okej, härligt härligt! :up:

Och vad kul att du redan är på g! Jag tyckte båda loppen lät nice men kände mer för hundlöpet då det var det loppet som var planerat från början. Men jag skulle lätt prova Run With Your Dog loppet också om detta blir något som fungerar för oss :D

Det var superkul, så får du chansen så tycker jag du ska springa nästa år :D
Det var ett jäkligt högt tempo på RWYD, tjejen som vann sprang 5,3km på 20:25 typ :p

Det var superkul, så får du chansen så tycker jag du ska springa nästa år :D
Det var ett jäkligt högt tempo på RWYD, tjejen som vann sprang 5,3km på 20:25 typ :p
Åh blir ju taggad nu!! :D Damn! Jag gillar distanslopp då jag inte är så snabb och det är en rolig utmaning. Vet du om hon hade en liten eller stor hund? För jag tänkte springa med vår toytik som har ca 27cm i mankhöjd. x)

Liknande trådar

V
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Migo
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar