Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det giftigt för hästar? Ska ev hugga ett stycke till hö, men det växer ganska mkt hundkäx där. Jag hörde någon som sa att det var giftigt, men när jag googlade på det, så stod det att det inte var det (fast det gäller kanske bara för människor).
Gftigt har jag aldrig hört att det skulle vara,däremot är det ett ogräs och inte speciellt näringsrikt och det tar över det man vill ha där istället.
Dessutom är det ganska grovt och har svårt att torka om man plastar.Våra hästar gillar de inte.
OK, fast jag ska inte plasta. Jag har bara en häst och en ponny, och de är dessutom av den sorten som blir tjocka bara av att titta på beteshagen... så skulle jag använda mig av storbalar så skulle hur mkt som helst gå förlorat pga hösilaget hinner bli dåligt. Dessutom får jag inte in dem genom stalldörren och har inget vettigt ställe att förvara öppnade balar på utomhus.
Så för mig är det gamla hederliga småbalar som gäller...
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Hästmänniskan Jag har också seeeeg rehab av ett knä som kanske aldrig blir riktigt som förut men jag hoppas ändå att kunna rida i hoppsadel och stå i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.