Hundkärra?

Brandgul

Trådstartare
Är det någon i Stockholmstrakten som har en hundkärra att dra hund i? Alltså inte en som en hund ska dra! Modell lite större hund...
 
Sv: Hundkärra?

En kompis till mig gjorde om en barncykelkärra till sin hund, så den kopplar hon bakom cykeln om de ska cykla långt... Annars vet jag inte...

Själv vill jag ha en sulky som hundarna kan dra :D

//E
 
Sv: Hundkärra?

Lånar..

Jag tror inte det gör något att jag skriver att en av hennes hundar har skadat sig och måste vila ordentligt. Så jag tror hon vill ha något tillfälligt som hon själv kan dra så hunden får följa med ut :)
Jag tänkte på en sån där barnskrinda i trä som man kan dra som även finns för hundar att dra. Sån kanske Brandgul orkar dra, fast kanske blir lite tungt :crazy:
Där borde ju annars en hund få plats att ligga, men hur man ska få den att ligga kvar utan hoppa ur är en annan femma :crazy: ;)
 
Sv: Hundkärra?

Det är simpelt, man sägre bara "stanna" ;)

Jag har en sån skrinda som min ena hund kan dra, jag har byggt om den så att det är skaklar på den. Sen sätter jag min lilla hund i den på uppvisningar och sånt, hon hoppar aldrig ur.

//E
 
Sv: Hundkärra?

När min gammelvovve inte orkade gå promenader längre, så tog jag en gammal barnvagn, en tvillingsittvagn, och körde honom i. Mkt uppskattat. Han kunde halvligga i den, bekvämt, bra utsikt, skön fjädring. Lättare att köra än att dra, också. Rek varmt. :bow: :p
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 225
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp