Hundgårdar och hundar man inte känner

Min hund en vinthundsblandras både skäller och skällmorrar i lek men trots detta är det inga hundar som blivit rädda. De kan stå avsides en stund och kika ( ofta små hundar ) men sedan springer de efter men kommer aldrig ikapp ändå såklart. Och min vovve skäller bara så med de han känner väl som vår andra hund t ex. Han är dock extremt lättläst i kroppspråket med sina böjbara whippetöron åt alla håll =) Däremot är det många människor som tror mina hundar slåss!

Jag åkte ibland till rastgård förr för att hundarna skulle få leka med olika hundar, men idag skulle jag inte göra det. Då kände jag dock inte så många med olika typer av hundar så jag kände väl att jag hade ett större behov. Men nä, det känns mest risky!

Min tik gillar överlag inte andra hundar, hon söker inte kontakt och så så länge de andra hundarna inte kommer fram går de bra. Så släpper inte i hop henne med främmande hundar, utan någon som helst aning om hur hunden är, hon har inget som helst utbyte av de. Blir tokig på alla som tar för givet att de är okej att släppa fram sina hundar.

Däremot har hon några få utvalda hundar som hon kommer bra överens med och gärna leker med. Har en mellanpudel så är ju ingen stor hund, så vill inte heller chansa med större hundar som är väldigt burdusa.

Ibland har jag åkt iväg till ett ställe där folk ofta träffas och går en runda med hundarana lösa så de får busa. . Min har inga problem med att interagera med andra och är väldigt duktig på att läsa och är tydlig själv så det har inte varit några problem alls. Men jag har inte varit där på jättelänge nu. Hundägare tycker jag har så himla dålig koll på vad det är för hundar de faktiskt har "i kopplet" så det känns bara riskabelt, det har varit lite gruff nån vända mellan några hundar, min har inte vart inblandad utan kommit direkt till mig istället men nej det känns inte bra att utsätta honom för riskerna så nu leker han bara med sina kompisar som har vettiga ägare och där jag vet att hundarna är schyssta

Min hund en vinthundsblandras både skäller och skällmorrar i lek men trots detta är det inga hundar som blivit rädda. <snip>

Tur for er! Min stora rottis morrar verkligen upp en storm nar hon leker och det ar manga andra hundar under aren som blivit valdigt osakra. En av de osakraste var faktiskt en yngre Rodesian Ridgeback hane som aldrig larde sig utan stannade varje gang hon lat ... sa tillsist rorde sig inte nagon utan bada gick mycket sakta och stadat bredvid var sin forare medan vi gick en halvtimmas runda i skogen.

De enda andra hundar som direkt forstatt Miss Mandy's stil av lek har varit andra rottisar. Nu leker hon inte mycket langre utan vill helst vara lamnad ifred och haller sig undan med ett "vanligt":p 'snarl' om andra inte forstar hennes overtydliga kropssprak.

Det finns inte pa en karta att jag skulle slappa in nagon av mina bada till vilken hund som helst. Diva ar en PEST och ger aldrig upp aven om hon ar den mest undergivna hund ever ... Mandy vill bara vara i fred, men hon backar inte om en annan hund blir "stoddig" mot henne och jag riskerar inte att hon blir inblandad i ett slagsmal for att jag tycker att hon ska "umgas" med andra hundar.

Tur for er! Min stora rottis morrar verkligen upp en storm nar hon leker och det ar manga andra hundar under aren som blivit valdigt osakra.

De enda andra hundar som direkt forstatt Miss Mandy's stil av lek har varit andra rottisar. Nu leker hon inte mycket langre utan vill helst vara lamnad ifred och haller sig undan med ett "vanligt":p 'snarl' om andra inte forstar hennes overtydliga kropssprak.

Det låter som Plex hade tyckt att dina tikar hade varit helfestliga ;)
Han bryr sig inte ett skit om de låter sura (så länge de inte säger till på "riktigt", det tar han) utan kör istället blixtattacker för att få igång dem :P

Tur for er! Min stora rottis morrar verkligen upp en storm nar hon leker och det ar manga andra hundar under aren som blivit valdigt osakra. En av de osakraste var faktiskt en yngre Rodesian Ridgeback hane som aldrig larde sig utan stannade varje gang hon lat ... sa tillsist rorde sig inte nagon utan bada gick mycket sakta och stadat bredvid var sin forare medan vi gick en halvtimmas runda i skogen.

Det finns inte pa en karta att jag skulle slappa in nagon av mina bada till vilken hund som helst. Diva ar en PEST och ger aldrig upp aven om hon ar den mest undergivna hund ever ... Mandy vill bara vara i fred, men hon backar inte om en annan hund blir "stoddig" mot henne och jag riskerar inte att hon blir inblandad i ett slagsmal for att jag tycker att hon ska "umgas" med andra hundar.

Jättebra med en ägare som känner sin hund. Jag undviker rottis och bullraser överlag för att min pudel inte ger rätt signaler när han inte vill leka mer, signaler som många hundar tolkar som "leka mer och tuffare i närkamp" + att ägare till dessa rase i mtt område litar jag inte på. Men hursomhelst så litar jag inte lika mycket på hundar överlag längre. När jag hade bara Melvin kände jag Ingen så han blev min "testkanin" som träffade massor i hundrastgårdar på gott och ont.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 499
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
833
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka